Utomhus

I morse fick jag skrapa rutorna för första gången. Det har möjligen behövts tidigare, en jag har inte haft ärende någonstans så tidigt. Äldste sonen ringde, och jag åkte till honom, vi pratade och åt frukost tillsammans. Mysigt. Sedan kom mamma på besök. Det gjorde mig glad. Hon hjälpte mig med några olika saker – tacksam för det.

På fars dag var jag hemma hos svärmor och svärfar, där såg jag denhär killen.

höst 2010 045.jpg

Att det är en kille, vet jag för att den heter Domherre – då kan den omöjligt vara en tjej. Hihi

höst 2010 049.jpg

Men, om alla Domherrar är killar, hur fortplantar de sig? Finns det Domdamer också? Hihi

höst 2010 066.jpg

Denhär ”trasselhasseln”, eller trollhasseln som den egentligen heter, fick min svärmor på mors dag en gång. Hon hade passat våra söner så ofta, att jag tyckte att hon skulle ha något extra.

höst 2010 057.jpg

Missan är numer 16 år. Vilken ras hon är en blandning av, har jag ingen aning om. Det fina med henne, är att hon är så liten och nätt, nästan som en kattunge.

Imorgon kommer jag att visa ett par bilder som berör temat inomhus.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Utomhus

    • Glad för din fina kommentar! :-)katten är lite skygg, och sitter bara i svårfars knä, och fr o m i somras, även i mitt. Svärfar är häpen. Jag är glad. Allt gott till dej!!

  1. Vilken lustig buske… Är det damer som sätter sig till doms över herrarna då? *fniss*Hemikramar och allt gott till dig!! ♥

    • Du vet väl att kvinnans list övergår männens förstånd.. och jag menar det rent positivt. Damerna först!Stora kramen och allt gott till dej!

  2. sicken fin katt ;-)jag har hittat en intressant sida.. hm, Jag är inte så hemma på tösens dator, men googla ”Tummelsta chili” så kommer du till ett ställe där man kan beställa spännande chilifröer😉

    • Åh, tack! Ja, hon är fin Missan. Tackar allra varmast för länken! jag surfade in och kollade direkt. :-)Av alla chilisorter jag har, är nog de jag fått av dej riktiga favoriter. Jamaican Yellow har en fantastisk smak.Arizona är vackrast!Råttsvansen är fin, och mild, den har jag i allt.Apache är så lagom stor, portionsstor.Har en bra ungersk sort som jag torkar och mal till chilikrydda, fick en hel rad av en väninna. Det är skoj att ge bort chiliplantor också.Hoppas att du får en fortsatt bra vecka!Allt gott till dej med en stor kram!

  3. tack, jag rodnar klädsamt.visst är Arizona vacker, jag bryr mig inte om frukterna, det är plantan jag vill ha. Apache är favoriten till allt, precis som du säger, lagom stor, lagom het. Liten planta med multum av frukter.

  4. Lyx!. Fast här har maken skrapat=)… Och -HEJ vännen min!, vad jag har saknat dig!. Nu ska jag se om du är med på min lista, det försvann en hel drös med bloggvänner från min vänlista som jag har svårt att hitta(:. Kraaaamizar

    • Jag blir rörd att du saknat mig! Glad! Jag har inte varit så flitig som jag önskar i mina besök i stugorna.Kramar och Allt gott till dej!

Kommentera

