Inomhus

höst 2010 102.jpg

Var på en middag hemma hos väninna C och hennes J i lördags, och dehär ljusstakarna tyckte jag var så fina, och spred så mysigt ljus

höst 2010 105.jpg

Innan de andra gästerna kom, sjöng vi ”Singstar”, mest ABBA-låtar. Vi hade väldigt roligt!

höst 2010 120.jpg

På middagen åt vi: Hemlagad tomatsoppa, Varmrökt tupp och potatisgratäng med god sallad, och till efterrätt denna helt underbara Tobleroneparfait med färska hallon (goda trots att de var holländska)

höst 2010 146.jpg

Hos svärmor i söndags, var det kaffekalas. Vi satt i ”finrummet”. Ovanför brasan, brann dehär ljusen, ljusstaken brukar vara med vid alla större tillfällen.

höst 2010 003.jpg

Denhär orkidén, är min favorit. Dalmatinerorkidé heter den kanske inte, men jag tänker på Dalmatiner när jag ser den. Jag köpte den i Helsingör för 1½ år sedan, och det är andra gången som den blommar om.

Det var en liten titt på detaljer inomhus på olika ställen.

Imorgon kommer jag att resa och hälsa på min morfar, och andra släktingar. Morfar har ingen dator, så vi syns inte på ett tag.

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Inomhus

  1. Så fint allting.Innan jag såg att den inte hette Dalmatiner, så tänkte jag att det var ett passande namn innan jag fortsatte läsa.Men passande är det ändå.Nu ska du ha det så trevligt med dina släktingar. De blir nog glada att träffa dig.Kramen

    • Den var verkligen i särklass. Ledsen att fresta dej, min karaktär är inte alls lika stark… Kramar och allt gott till dej!!

  2. Hejsan !Ljus i vackra stakar skapar mysigstämning. Av antalet tobleroneparfait så tycks ni ha varit ett stort sällskap på kalaset. Runt 14 pers tycks det som ?Hoppas resan till morfar gick bra, och välkommen hem isåfall. 😉

    • Ja, vi var ganska många, tolv, så det blev två över som jag kastade lystna, om är proppmätta blickar på…Ja, det gick finfint att resa till morfar. Är så glad över att jag fick träffa honom! han blir 95 i maj.🙂 Bor i eget hus, sköter sig själv. Har tillsyn av hemtjänsten, som även tvättar och torkar golven.Varit hemma en vecka idag.Allt gott till dej!!

  3. ÅÅååååhhh, vad god mat !! Hur gör man Tobleroneparfait ? Det skulle jag vilja prova. Jaa, alltsammans egentligen.Fint med ljusen och orkidén med. Tumme till dig !Ha det så gott vännen !Kram

    • Tyvärr har jag inte receptet. men, det kan jag kanske få och publicera vid senare tillfälle. Glad att du gillade mina mysbilder. Stor kram och allt gott till dej!

  4. Tobleroneparfaiten vill jag veta hur du gör…som vanligt fina bilder och den vackra orkidéen gick inte av för hackor!!Hemikram och trevlig helg!!

    • Orkidén har nu 8 tunga blommor, och fler knoppar. Jag tycker OM den!Det är inte jag som gjort parfaiten, men, jag tänker fråga om receptet och återkomma. Den var, precis vad jag önskade! (Du vet, jag som egentligen var så sugen på tårta, sedan den fin-goda jag såg hos dig)Kramelikramar och Allt gott till dej!

Kommentera

