En riktigt God Jul

Just nu har jag nyss kryddat revbenen, och jag håller på att göra en rödkålssallad som jag ”julkryddar” och jag kommer att ha granatäpplekärnor i den. Sillen gjorde jag för flera dagar sedan. Risgröten, och köttbullarna är klara. Det blir även Ris a la Malta för dem som hellre vill ha det (jag!). Jag kommer att servera Pinnekjött, som man ofta gör i nordNorge, det blir en överraskning för mamma, och jag hoppas att hon blir glad. Skinkan ska bli griljerad idag, den kommer vi att äta till lunch, ljummen. Gott! (Kalkonskinka till mej). Julmusiken spelas på stereon, och jag planerar att göra det ”sista” så gott jag kan nu, sedan ska jag vila, innan gästerna kommer efter Kalle Anka. Äldste sonen kommer innan Kalle, skönt! Här kommer att par juliga bilder. Hoppas att du får en riktigt God jul och att den blir stressfri och njutbar!

P1040230.jpg

 

P1040159.jpg

 

P1040166.jpg

 

P1040252.jpg

 

höst 2010 146.jpg

Allt gott till dej med en varm önskan om en riktigt God Jul!

8 thoughts on “En riktigt God Jul

Kommentera

