Fyrverkerier

Jag är som ett barn, i vissa sammanhang… När det blir tal om fyrverkerier t ex. Jag bara älskar att titta på fyrverkerier, och jag låter ofta ”ah” ”wow” ”åh” och ”jiiiiipie”.

Jag vill lägga till här att jag pratade med K G, han berättade att han säljer hundvänliga tysta fyrverkerier, men det är tydligen väldigt få som är intresserade. Men är du det, vet du var de finns.

KG, som har all julbeysning klicka här, säljer Fyrverkerier, och imorgon kväll kl 19 har han provskjutning. Jag kommer att vara där! Jag och KG pratade mycket fyrverkerier när jag var där och fotade julbelysningen, och jag tror att det är en passion även hos honom.

P1040136.jpg

Denhär fyrverkeribomben kommer att smälla, men första kommer den att stiga till 250 meters höjd! Den har flera färger, och jag tror att den är spektakulär! Den ska moteras innan den smäller av…🙂

P1040135.jpg

En 2″ bomb ovanpå en 8″ bomb. Bara fär att visa skillnaden i storlek. Den stora är samma som K. G. håller i handen i bilden ovan.

P1040133.jpg

2″ bomben, är de somheter 50, de som heter 75 här på bilden motsvaras av 3″, vilket är stort det med. Om man som konsument skulle vilja ha en 4″, d v s 100 på bilden, måste man ha Polistillstånd, men en 3″ alltså 75mm går bra att köpa.

Då kanske vi ses på Fodergatan, Ängelholm imorgon!

Allt gott till dej och god fortsättning på julen!

8 thoughts on “Fyrverkerier

  1. Jag tycker också det är fint men tycker synd om hundarna. Många som skjuter upp raketer skjuter nära hundar bara för det e skoj och det gillas inte. Jag lägger inga pengar på det men visst är det jättefint.

    • Jag pratade med K G, han berättade att han säljer hundvänliga tysta fyrverkerier, men det är tydligen väldigt få som är intresserade. Jag lägger till det i texten, tack för påminnelsen!Gott nytt år och allt gott till dej!!

Kommentera

