Framsnacka mera!

. P1040604.jpg

Jag har startat en sida på Facebook som heter Framsnacka. Klicka här för att komma dit. Gilla gruppen, kommentera, diskutera, fråga! Du är varmt väkommen! Sprid Framsnacka till andra.

Idén med att Framsnacka är att tala gott om andra. Kanske att man till och med ska tänka att det är bättre att inget säga, om man inte har något gott att säga om en annan person.

Det är oftast ytligt att kommentera andras beteende, utseende eller annat, det behöver inte betyda något illa. Men, om man ska Framsnacka, säger man något positivt, och väljer att avstå från tanklösa kommentarer. Jag tränar på att avstå.

Den andra delen av att Framsnacka är att ge direkt beröm, eller att tala gott om en person eller grupp. I teorin låter det kanske enkelt, i praktiken kan det kännas ovant.

Idag vill jag Framsnacka alla som enkelt och villigt ger ett vänligt ord till en medmänniska!

Bli en glädjespridare du med! – Framsnacka!

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Framsnacka mera!

    • Tack Pinglan! Det tycker jag med! Tänker att det hade varit kul med lite mer positiv kraft i vår vardag!Stor kram ochAllt gott till dej!!

    • *ler soligt* Jag tänker att det kan spridas som ringar runt vattnet. Det hade verkligen varit kul om man kan höra lite positivt snack istället för annat som lätt kommer ut. Alla förtjänar att Framsnackas av någon anledning. *ler soligt*Allt gott till dej!

  1. Har du besökt hemimammas vänner på facebook? Mitt sätt att försöka göra något åt situationen för sjuka och arbetslösa och barn?…Jag har dessutom skrivit en massa inlägg på ALLA mina bloggar även min nya Hemimammas hem…Hemikramar ♥

    • Du är verkligen en egen Hemimotor. Det ger i a f mig hopp, du gör mer än de allra flesta. <3Stor kram och allt gott till dej!

Kommentera

