Humor?

Jag har alltid kallat min humor för en dålig humor. Men, egentligen borde jag kalla den för långsökt. I regel tycker jag alltså att väldigt långsökta skämt är de allra roligaste.

DifferenceMen-Women.jpg

Monty Python står högt, högt på min lista över sanslöst rolig humor. När jag var och såg Life Of Brian på bio, hade jag träningsvärk i magen i flera dagar efteråt, och skrattade så under biobesöket, att jag halkade ur stolen. En av deras absolut roligaste scener är naturligtvis ”Ministry of silly walks”, och den med den döda papegojan, men jag har även skrattat mig fördärvad ca 2 minuter in i denna sketch med de ”Råttfångaren” och de farliga fåren, (hittade bara med italiensk text).

På youtube är Klausmanp  rolig, och gör riktigt nördiga filmer. Titta gärna på ”An Engineer’s Guide To Cats

Eftetsom min humor är så långsökt, tycker jag om skämt av karaktären :


–       Vet du varför bladlöss är så små?

–     Neeeeej…

      –       De har stannat i växten!


– Det var en rolig liten båt!
– Ja, jag tror den driver med oss!


”- Ni har erkänt att ni har kallat käranden för fähund. Det blir tio dagsböter. Är det något ni vill tillägga?”

”- Ja, men jag har inte råd.”


Kanske du har ett roligare skämt som du skulle vilja ge mig, för att eventuellt ge mig en chans att ”förbättra” min humorgrad.

Tusen tack på förhand och

Allt gott till dej!

14 thoughts on “Humor?

  1. Det var roliga skämt du hade i dag. Jag skulle gärna ha replikerat med ett, men för mej är det så att ”huvudet är tomt” på skämt eller historier, när jag aktivt söker efter något. Jag behöver en association (stavas det så ?) av något slag för ”att komma igång”. Men du kan få en gåta: Vad är det som går från hus till hus, men aldrig in ?Ha en positiv dag !

    • Vad kul att du gillade mina skämt! Jag är så hopplös, att det har hänt att jag ska berätta ett skämt, att jag själv skrattar så mycket, att jag inte klarar av att berätta det färdigt. Nåväl, jag har kul i a f.Som svar på din gåta, det kan vara tidningsbudet, eller brevbäraren, fast jag tror att det är vägen. Jag gillar Fader Forah-gåtorna i Fångarna på fortet. Hade själv tillfälle att organisera ”Brottarna å fortet”- lekar på brottarklubben här i Ängelholm. Jag skrev gåtorna, och hittade på en del av lekarna. Kul! Det tycker jag föresten också är kul, när man har fest med lekar, inga förnedrande, utan mer av typen ”gelehallonspottning”, prickskytte med luftgevär, stafetter och tipsrundor. Tack, jag har gärna en positiv dag, önskar dej detsamma!Allt gott till dej!

  2. Jag älskar ”Fawlty towers” också och jag skrattar åt Mr Bean.Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde när jag såg Ice age II på bio…Lilla Marie”Har ni en bok som heter ”Hur man får sin veckopeng att räcka till”?Bokhandelsbiträdet”Nej, det har vi inte, men många andra trollerihandböcker”Hemikramar ♥

    • Haha, den var bra! Jag blir ibland helt uppstressad och irriterad av Fowlty Towers, men skrattar, det gör jag! Och, jag har också skrattat mig fördärvad åt Iceage 2 (ja!) Såg den med mina systerdöttrar. Tecknat får mig ganska ofta att skratta. Är väl barnslig också… :-)Stora kramar, solskensleende ochAllt gott till dej!

    • Japp, jag vet att det är vanligt. Det ovanliga är att jag känner till orsaken, och undviker det som irriterar (där har sjukvården ingen aaaaaning och kan inte hjälpa till alls), på så sätt är jag utan symptom. 🙂 Stora kramar ochAllt gott till dej!

    • Ja! Jag känner flera supersnygga kvinnor, som ser sådär kritiskt på sig själva. och jag har träffat flera män som är så totalt okritiska… Kul, för att vi känner igen…🙂 Även om jag skulle önska att kvinnorna hade mer realistisk syn, och se att de är bra som de är. Inklusive mig…Allt gott till dej!

    • Hej! Tackar för omtanken, den värmer!🙂 Just nu är jag bara trött, slut. Ska nanna alldeles strax. Maken jobbar natt (3-skift), och jag kan inte låta bli att vända lite på dygnet jag med…Allt gott till dej med en go kram!!

  3. Jag skrattade mig halvt fördärvad av Telias reklamskyltar för en tid sedan:Person 1 – Usch vad jag fryser!Person 2 – Ställ dig borta i hörnet, där är alltid 90 grader!Det var på en busshållsplats jag läste det och dom andra som stod där trodde nog jag var helt knäpp. Skrattar fortfarande när jag tänker på det =D

Kommentera

