Ängelholmsstranden Sibirien

Svanar; 2011 019.jpg

Isen ligger på Skälderviken. Längre bort syns siluetten av Kullaberg.

Svanar; 2011 026.jpg

Som sanden och snäckorna ser ut just nu, känns det ganska långt till sommaren…

Svanar; 2011 031.jpg

Strandlinjen från Sibirienstranden mot Blocklinjen, Råbocka, Klitterhus och Havsbaden.

Svanar; 2011 015.jpg

Solen träffar den frusna sanden och grässtråna. En bit bort sitter en familj i klitterna och fikar.

Svanar; 2011 028.jpg

Miniisberg i strandkanten, Kullaberg i fjärran.

Svanar; 2011 016.jpg

Kanten får mig att tänka på ett sockerdoppat glas.

Svanar; 2011 032.jpg

Om några månader, kanske vi kan sitta och njuta av vädret i shorts och linne, eller bikini. Jag längtar!

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Ängelholmsstranden Sibirien

  1. Vilka vackra bilder…men det är du ju såååå duktig på, att hitta motiv och att få till bilderna…..Å visst längtar man tills träden blir gröna och blommorna kommer och värmen….

    • Tak så mycket min vän! Ja, jag börjar känna att sol, värme och lite grönt skulle passa mig utmärkt!Allt gott till dej!

  2. Fin vik ! Fina bilder ! Tumme !Heter viken vid Hässleholm Höllviken ? Eller är det Skälderviken det med ?Min mans moster bor så fint intill den viken.Ha en härlig dag !Kram

    • Tack Agneta! Glad jag blir!!!Hässleholm ligger en bit in i landet, men bukten österut heter Hanöbukten. Hällviken är en ort, och en vik som ligger längst ner i sydvästra hörnet av Skåne. Söder om Malmö och innan Skanör-Falsterbo. Skälderviken är inte så stor, med Kullen som avgränsar i sydväst. Bor din moster vid Hanöbukten eller Höllviken? Allt gott till dej med en kram!

  3. Vad ska jag säga nu då? Du har ju alltid så fina bilder! Fnys! jag gillade snäckan bäst!Hemikramar och allt det bästa till dig! ♥

Kommentera

