Kohagen

feb; 2011 171.jpg

Närmar mig stranden strax norr om båthamnen i Vejbystrand och skrämmer några änder som nyss låg i en liten pool som inte var frusen. Sträckan invid denna delen av Skälderviken kallas Kohagen, för sommartid går det alltid kor och betar här.

feb; 2011 185.jpg

Ett märkligt landskap. Isen har pressats upp runt och över stenarna i vattnet. En del av piren i bakgrunden.

feb; 2011 181.jpg

Jo, jag är kanske trött på vinter och kyla, men naturlig skönhet vill jag gärna dokumentera!

feb; 2011 174.jpg

Ytterligare en som är ute på promenad

feb; 2011 210.jpg

Visst är det spektakulärt. Jag tänker på ett fantasilandskap, kanske ett från en fantasybok/film.

feb; 2011 199.jpg

Gråkappan poserar vant.

feb; 2011 207.jpg

Röda havet? Nej, jag tror att det är tången som genomfärgat havet såhär mycket.

feb; 2011 226.jpg

Om några månader sjuder här av liv, och barbenta köper och avnjuter glass från Glassbåten. Idag är här öde och tyst.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Kohagen

  1. Tumme för vackert !BS Hon hade helkul med moster på semestern. Rolig var hon när de hade varit i Skåne och på Liseberg så sa hon : ” Moster skulle vi inte på semester du och jag ? ”, då var veckan nästan slut och de hade flängt som bara den.Kram

  2. Hej Carina!Du har alltid så jättefina bilder! Otroligt duktig är du och det ska du ha beröm för.Hoppas att du har det bra!Stor kram!

    • Det känns verkligen bra att få så fint beröm! Om jag ska svara ärligt på frågan, så nej, vintern är min kropps fiende, känns det som.Allt gott till dej med en bamsekram!

  3. Visst kan man få jättefina bilder som du har fått men jösses vad trött jag är på vädret. I dag har vi bara -2 grader men det blåser så det känns som -20. Brrrr jag vill ha vår NU.

    • Jag håller med, när det blåser så är det outhärdligt. Igår skulle jag och maken ta en promenad, vi var utanför bilen i fem minuter, och var redan frusna in i märgen trots varma kläder. Håller tummarna för att våren kommer SNART!Allt gott till dej!

Kommentera

