Veckan i bilder

P1050390.jpg

Idag visade termometern 7 grader över nollsträcket, t o m nu ikväll är det 3 grader varmt (om man kan säga så när det bara är 3 grader). Det innebär att denna vyn snart, snart är borta. Farhult söder om Ängelholm. Bak, strax till höger om mitt i bild, syns Kullaberg.

P1050447.jpg

Vår ”lilla” hund har blivit 1,5 år. Hon är alltid pigg och glad. Här säger hon tydligt: Vad för något roligt ska vi göra nu, husse?

P1050434.jpg

Strömstaren är den klart modigaste fågel jag vet! Tänk att de utan tvekan kastar sig i det iskalla vattnet, när de är så små. Denna gick in under iskanten och kom snabbt ut igen.

feb; 2011 079.jpg

En kväll var det såhär spöklik dimma ”hemma på våran gata i stan”.

P1050410.jpg

Det var en stoooor mängd fastlagsbullar som klämdes i tisdags. Dehär goda hemlagade, bjöd min svärmor på. Enligt en läsarundersökning i min tidning HD, åt ca 46 % av alla minst en i tisdags. Namnam

Idag har jag träffat min kära systerdotter K, med fästman, son och en liten till på väg. Det gjorde mig glad!

Önskar ig en riktigt trevlig helg och

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Veckan i bilder

    • Det är en vik med grunt vatten, och vinden ligger inte på å samma sätt där, det måste vara därför som det ligger kvar is. För i samma vik, Skälderviken, är den allra mesta borta vid stränderna. Kramar, och Allt gott till dej!

  1. Jag hoppas vi får en sådan där lååång och härlig vår som är så skönt. Att se naturens skiftningar är så härligt.Kram på dig.

    • Vad gott det känns att vara saknad :-)och, mina bilder är kalorifria, så titta är okej… Jag är tyvärr fikatokig, så det finns stor risk för fler liknande bilder i framtiden… :-))Stor kram och allt gott till dej!

    • Hej! Tack, jag tycker verkligen om platsen där jag bor, även om jag är helsåld på Nordnorges natur. Andlöst vackert!Dimbilden är kul, jag bara tog två bilder och gick in igen. Som ofta är fallet, är den helt oredigerad, det gäller att vara på rätt plats i rätt tid… :-)Glad för ditt fina beröm!Kraaaaaaaamar och allt gott till dej!

    • Åh, vad synd! Hade du bott lite närmre, skulle jag genast bjuda hem dej på fika! (typ kaffekalas) :-))Du får en bamsekram och jag önskar allt gott till dej!

  2. Ja bort med all snö och is fast nu i morse var det 0 grader. Ganska varmt i går men sen blåste det som attan i går kväll. Hade tänkt att ta en cykeltur i går men jag hade skallavärk så ja i morron kanske det kan bli en tur då jag slutar redan 14.15.Kul att se att du skriver fastlagsbulle för nu för tiden ska det heta semla.

    • Jag tänkte just på det. Fettisdagsbulle, fastlagsbulle, semla eller hetvägg. Kärt barn har många namn. Jag tycker att det känns mest rätt att skriva det jag säger. Idag skulle det vara molnigt, men här är i a f soldis. Vad och gick på en plats där det var havsis i förra veckan, nu var den helt borta. Småfåglarna är oerhört aktiva och sjunger varje morgon. De verkar ha bestämt sig för att nu är det vår! Allt gott till dej!

Kommentera

