Yngste sonen fyller 20!

P1000701.jpg

Att fatta och ta in att han ”redan” är 20 är på ett sätt underligt. Det känns ofta som att det inte är länge sedan jag själv var 20. Jag längtar inte efter att vara 20 igen, jag trivs alldeles ypperligt med att vara 44. I a f tills jag ser de små rynkorna runt ögonen…🙂 På ett sätt känns det verkligen som en jättebra ålder just nu. Att vara 44 är mycket enklare än att vara 30, då trivdes jag inte lika bra med min ålder, kände mig gammal. Det gör jag inte nu.

Hur känner du för din ålder?

Snart kommer gäster, de får snittar med eklagrad feta, soltorkade tomater, philadelphiaost o sallat i rullat o snittat Lövångerbröd. Sedan älgkalops med potatis, smörkokta morötter, lättkokta sugarsnaps och grillade majskorn, Sedan blir det färdigköpt tårta med marabouchoklad och maräng,kaffe eller te till den, precis i sonens smak.

Angående vädret, idag är det +11 grader ute just  nu, men grått och disigt. Maken sa att i Helsingborg är vädret både soligt o varmare. Vilken skillnad! Och det är bara 3 mil dit.

Allt gott till dej!

18 thoughts on “Yngste sonen fyller 20!

    • Tack, det var verkligen trevligt. Vi spelade kort bl a. Synd att du inte kunde. Frank missade tårtan, men påstod att du skulle få smaka på maten.🙂 Glad att du tittade in och kommenterade! Allt gott till dej!

  1. Här var det sol och över 10 grader igår men det blåste dock ganska bra på eftermiddan. Men sååååå härligt.Min minsta fyllde 25 år i januari och man kan verkligen inte förstå att tiden gått så fort. Min äldsta fyller 30 i oktober. Jag själv fyller bara 25 år varje år. Nu är jag yngre än mina tre barn hahahahaha.

    • *skrattar tillsammans*Jag sa i åratal att jag var ”25 år och några månader”, men slutade med det när antalet överskred dryga 100… *skrattar*Det går bra att vara 25 egentligen. Insidan räknas! Hoppas du har en lika solig dag idag, här är det molnigt som vanligt…Allt gott till dej!

    • Kalopsen uppskattades, de tog om, jag hde både öl, svartvinbärsgele och vitlök i som ickekonventionella ingrediendser. Sonen tyckte att förrätten var bäst, och jag gjorde extra till honom, som han tog till frukost idag.Allt gott till dej!

  2. Då kan du tänka dig när äldsta barnbarnet snart fyler 21 !!. Vart tog tiden vägen med mamma hans först och nu sedan han också. Är det bara jag som är i 40-årsåldern? Jo dottern också, vi är nästan jämgamla. Hon 44.Hur jag känner för min ålder? Den ålder man är i är alltid den bästa trots att det drar iväg. det tycker jag.Jag är ju inte 40 det bara känns så. Men låtsas kan man ju om man gömmer alla speglar. *L*Ha det bra och Gratta sonen.’Kramar till dig

    • Hej!Kära vän. Jag är helt säker på att du är i 40årsåldern du med, inget konstigt med det trots att du har en jämngammal dotter!🙂 Jag upplever dej som jämngammal.Tack, vet du, det var ett härligt svar ” Den ålder man är i är alltid den bästa trots att det drar iväg. det tycker jag”. Toppenbra! Ska hälsa o gratta sonen. Stor kram och allt gott till dej!

  3. GRATTIS TILL SONEN!!!!!!!!!!!!!! Du ska vara stolt över att ha en så fin och ståtlig kille!Hoppas du har det bra Carina. Jag läser varenda dag, men jaghar inte orkat kommentera som jag brukar….Förlåt=(kramizar

    • Tack vännen! Har en ståtlig kille till, och, ja, jag är mycket stolt över båda. Mycket. :-)Jag mår, hm, intet vidare för det mesta. Kroppen tycker att vintern varit lång. Får mer ont och sover sämre som en följd. Jag orkar knappt läsa andras bloggar, när jag inte mår bra. Det är inget vidare. Ibland läser jag utan att kommentera jag med. Du är förlåten innan du ens uttalat det, min vän!Stor kram och allt gott till dej!

  4. Ps fick äntligen till det och har lagt in din adress IGEN, sen haveriet av bloggadresser…Om jag inte har två av dig nu:P

    • Om du råkat få två, är det dubbelt så bra då? Jag hoppas det! :-)Kraaaaaaaaaaaaamar och allt gott till dej!

  5. Nu blev jag ju så hungrig att jag vet inte VART jag ska ta vägen….Jag kanske äter upp din goding till son?? =0)Jag måste säga att jag alltid trivts att vara jag i vilken ålder jag än varit…Jag trivs mindre med att ha gått upp i vikt av att ha slutat röka dock =0(Hemikramar

    • *ler soligt* Inte första gången du blir hungrig när du läser här… :-)Jag har ingen så vacker tårta som du brukar ha, men, det kändes ok att inte lägga energi på något som sonen inte äter… han gillar inte vanlig tårta. Idag har vi åtit våfflor med sylt o grädde, mums!Vet du, jag tycker att du är superduperduktig som klarat av att sluta röka! En applåd! En viktuppgång var det nog värt, eller? Du var ju tunn för innan, och har lite längd avv fördela det på. Kramar och allt gott till dej!

  6. min äldsta fyller 30 i år och min yngsta fyller 20.Hur jag känner inför min egen ålder?inget särskilt, men jag har lite problem med att man lägger ut lite här och där när man hamnat i klimakteriet. är inte alls nöjd med att jag lagt på mig ett antal kg runt magen. funderar skarpt på att följa med lakanen in i mangeln nästa gång jag har tvättstugan😉

    • Helt otroligt! Kul att vi har en i samma ålder. Det låter som en lätt smärtsam metod, men, förr sa man alltid ” den som vill vara fin får lida pin”. Du som rör dig så mkt, borde slippa något annat än muskler på magen. Kraaaaaamar och allt gott till dej!

Kommentera

