Letar efter vårtecken

Ett ursött nyfött lamm! Ja, det är ett säkert vårtecken! Grevie.

Krokusar. Boarp

Fler krokusar. Ängelholm

Snödroppar. Ängelholm

Snödroppe underifrån. Boarp.

Snöklocka. Ängelholm

En nyfödd kalv av rasen Highland cattle. Bjäre.

Kalvens tonåriga storebror. Bjäre.

Vintergäcken speglar solskenet. Boarp.

Videkissar, brukade jag alltid plocka in när jag bodde hos mamma och pappa. Ängelholm.

Denhär ludna, öppna knoppen ska bli en magnolia.

Vad har du för vårtecken?

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Letar efter vårtecken

    • Hej, lite skiljer det. Jag var vid ett tillfälle nere i Ystad, och de var märbart tidigare än här i nordvästra Skåne.Hoppas att den långa vintern snart känns över även hos dej!Kram och allt gott till dej!

  1. Så många vårtecken! Det märks att du bor långt söderut. Här i Siljansbygden har vi fortfarande sammanhägande snötäcke i stort sett överallt och på sina håll fortfarande ganska djupt. Idag snöar det på mina första krokusar.Blomman som du antar är en förädlad snödroppe, heter snöklocka, har jag lärt mig av en bloggarkompis i en annan blogg. Söta blommor.

    • En vän var i Dalarna förra veckan, hon sa att hon skulle åka skidor, och gjorde det säkert också. Det märks att vi är ett avlångt land! Glad att du tittade in och gav mig tips om rätt namn! Tusen tack för det!Allt gott till dej!

  2. Nu kan man ju inte annat än att bli glad ända in i själen… =0)Hemikramar och jag önskar dig en bra vecka!!

Kommentera

