Kanske bara sötsaker?

En charmig  duva i mitt kvarter. Favoritstället för kvarterets duvor i vanliga fall är ovanpå lyktstolparna.

Jag vet inte varför, men jag tycker att talgoxar är helt bedårande! Glad att ha dem i kvarteret.

Det är nästan kriminellt att vara så söt vid 11 veckors ålder!

Det är en Borderterrier, och vi är på en mässa på Ekebo utanför Ängelholm.

Japp! Definitivt värt en omväg! Såhär ser det ut inne på ”På kanelen” i Boarp, Båstad.

Öhhhh, vad ska jag välja??? Vill smaka på allt, och sedan ta ytterligare en av det som var godast. Synd att man inte kan göra så. Just denna dagen blev det faktiskt både ett wienerbröd med hallon och en Sarah Bernhardt biskvi. Och jag som ska försöka undvika sötsaker… Ja, godis äter jag knappt, men kakor, muffins, tårta och bakelser får mig att fullständigt förlora all karaktär och jag bara faller handlöst. Det är min helt klart svagaste sida. Vilken är din?

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

12 thoughts on “Kanske bara sötsaker?

  1. Fick du INTE smaka på allt???, skulle vägra gå dit igen:P. Hoppas du har det jättebra Carina!varm kramz//Sarah

    • Det är också gott! Ja, jag blev i stort sett störtkär i valpen.🙂 Härligt!Kramar och allt gott till dej!!

  2. Jätte söt hundvalp. Man vill så gärna ha en när man ser en men sen tänker man efter och nä jag vill inte ha djur, har haft vad jag ska.Jag klarar man bra utan kakor men har större problem med choklad. Problemet är om det är en kaka med choklad på då är det svårt att motstå.

    • Glad att du vågade berätta. Tror att det i viss mån är lättare att handskas med frestelserna om man vågar erkänna vilka de är. Jag har alltid älskat choklad, men har blivit en aning avvand. Eftersom riktig, mörk choklad innehåller mindre socker, och mindre kakaosmör, bestämde jag mig för att lära mig gilla det istället. Lindt Exellance är en utmärkt nybörjarsort. Hade alltid en kaka i skrivbordslådan på jobbet.🙂 Man äter mindre på en gång, dessutom, man blir nöjd ganska fort. När jag äter bakverk, försöker jag undvika de som innehåller jäst, för jag märker att jag tål det ganska dåligt. Magen blir uppblåst och jag får klåda på en plats…Nog om det. Glad att du tittade in!Allt gott till dej!

  3. Som vanligt mycket vackra bilder. Hunden var ju helt oemotståndlig, jag älskar hundar!! Å katter åxå för den delen.Å du min hemliga last är, precis som din, kaffebröd. Godis och chips och sånt kan jag vara utan i evigheter….men kakor och bullar…… :-(….har jag mycket svårt att avstå ifrån…..

    • Tusen tack! Jag såg valpen från ganska långt avstånd, och var bara tvungen att gå fram. Tycker om katter jag med. Har två hundar, men ingen katt. Lite kul med någon som har förståelse för hur gott det är🙂 :-)Allt gott till dej!

  4. Hehe, jo jag känner igen syndromet;-p Har jättesvårt för tårtor, bakelser, kakor osv… Mmmmmummmms! :-p¨ ¨ Godis däremot…inga problem att va utan! Mysigt kafe, ja:) Har inte fikat där, har inte hunnit än:-p.. Det brukar bli fika nere i backen i stället, hehe;).. Men jag har handlat frö-kusar på Kanelen..dom är jättegoda!! Vi får ta oss en fika-tur dit nästa gång jag kommer till Bjäre;)

    • Jag säger bara islandskaka! Den är den mest oemostådliga jag vet. Kanske tur att jag inte bor nära det caféet. Ja, jag tar såååååååå gärna en fikatur dit med dej!!Kraaaaaaaaamar och allt gott till dej!

Kommentera

