Tjuv med dålig andedräkt

Jag översätter artikeln nedan, så gott jag kan…:

Tjuv med dålig smak i munnen:

Bensinstöld i Vennesla

Att stjäla bensin enligt hävertprincipen är inte direkt ett jobb för en tjuv med dålig mage, visar polisrapporten från Vennesla.

Ett gift par på genomresa fick något av en överraskning när de vaknade av oljud utanför husbilen kl 3 på natten. De bestämde sig för att stanna i bilen, medan de lyssnade på ljuden utifrån. Nästa morgon gick paret ut för att undersöka vad som hänt. Det rådde inga  tvivel om att en tjuv varit i farten och försökt stjäla bensin enligt hävertprincipen. Den stora kräkpölen visade att något gått fel. Efter en stund förstod paret hur det hela hängde ihop.

Tjuven skulle alltså stjäla bensin. Han hade öppnat locket. Han hade stoppat ner röret i tanken. Han hade stoppat slangen i munnen. Och han hade börjat suga. Det var bara ett fel. Andra änden av slangen hade stoppats i septitanken.

Gärningsmannen är fortfarande på fri fot, meddelar polismästaren i Vennesla

1.jpg

Jag hittade artikeln här:

Mitt personliga tips till poliserna är, kolla vem som köpt tokmycket tankkräm och munskölj dagen därpå!

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Tjuv med dålig andedräkt

  1. hahahahahahahaha… dagens absolut bästa inlägg… Man får ju inte vara skadeglad.. men va´ fan.. det här skulle tjuven bara ha… ät min skit.. har fått en ny innebörd.. … hahahahahaha..

    • Japp, jag förstår precis vad du menar. Det var nog en riktigt överraskning… och otroligt klantigt…Allt gott till dej!

Kommentera

