Godast i Ängelholm

Godast just nu är burritos köpta på Stortorget i Ängelholm

På ”Lagom burritos” köper man ljuvliga burritos! Snabbmat för mig, men oavsett vilken variant man väljer, är huvudingrediensen marinerad över natten, och allt är gjort från grunden. Det roliga är att varje gång jag köper en, blir jag lika glatt överraskad ”Vad GOTT det ÄR”! Det finns fyra sorter, som vegetarisk med squash, med lax, biff eller kyckling, och med tre olika styrkor på såsen. I tre storlekar minilagom, lagom och grande. Är man många som vill ha mat samtidigt, får man gärna ringa 0722 53 35 67. Gilla på Facebook, och få nästa till halva priset!

Ytterligare en bild från Stortorget. Skulpturen heter Sommarbrunn och vinterlykta.

I det gamla rådhuset huserar Turistbyrån. Här kan du läsa lite turistinfo om Ängelholm i pdf-format.

Vårtecken intill kyrkomuren, centrala Ängelholm. Scilla siberica är det latinska namnet på vår Ryska blåstjärna.

Planterade vårtecken utanför café och konditori Gröna kringlan

De byggde om när man bytade ägare, fräschade upp och gjorde jättefint, sedan grävdes gatan utanför upp. Inte lätt när man är nystartad. Därav tillägget för vägombyggnad på skylten. Järnvägsgatan, Ängelholm.

Toknyttigt och gott för den som är glutenallergiker. Dehär är inga kakor, utan snittar. Det finns i regel färdigbredda smörgåsar med detta som  bröd. En annan sak som jag GÄRNA köper här är lyxknäcke. De är supergoda som de är, behövs varken smör eller annat. Och, hm, deras biskvier är bara…åh!

Önskar dej en riktigt god och trevlig helg!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Godast i Ängelholm

  1. Tror jag måste prova en sån lagom burritos nästa gång, det låter gött:) Fina bilder, som alltid:).. Jättebra med den pdf-linken om Ängelholm, tack för att du lade den ut! Har laddat ner den nu, perfektt!!🙂 Turistbyrån e ju ”jämt” stängd när jag e där, så jag hinner ju ”aldrig” skaffa dom där broschyrerna när jag e nere….Kanske det beror på att man e ”lite” trög på mornarna/förmiddagarna, hahahaha…:-p.. Semester-modus, u know..;-)Jättekraaaamar:-)

    • De är sjukt goda! Du bara måste prova- o vi har en ny sushimakare, de är duktigare. Gott att länken passade. Jag gillade den också, särskilt att man kan få sms vid kulturevenemang!Semestermodus, hoppas du kommer in i det SNART!Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar och allt gott till dej!

  2. Gröna Kringlan..va det där vi va inn när jag hängde med dej på skrivarkursen? Kommer ihåg att du köpte nån sorts gott knäckebröd, sen tror jag vi köpte vaniljhärtan och nåt annat som jag inte minns helt.. Gött var det, vilket som! :-))Jättekraamelikraam:-)

    • Stämmer, det var där vi var! Jag mindes inte det förrän du sa det nu. Gott knäcke är just lyxknäcket som jag skrev om!:-)Kramar och allt gott till dej!

  3. Jag har alltid undrat vad den blomma heter… Rysk blåstjärna!Jag har faktiskt några sådana i min trädgård…Hemikram

    • Lyckost dej! Jag vill också ha några… Här är det allra mest krukodlat, och en och annan förvirrad lök bland allt gräs. (lättskött).Kramar och allt gott till dej!

  4. men. nu fick du snålvattnet att rinna på mig trots att jag redan ätit middag. tror det är dags för mig att göra ett besök i Ängelholm snart.

  5. jag har inte provat dessa burritos än, men läst om dem i tidningen, tjejen som driver den vagnen är en jätteduktig designer som bland annat jobbat i London och New York, men har valt att flytta hem till Ängelholm igen :PKanske det går att skrapa ihop till en liten bloggträff om Epazote kommer hit?

    • Vad du e på alerten! Roligt m bloggträff, säger jag! Det tror jag att Epazote oxå tycker, eller hur?Visste inte att hon var designer. kul! Om d e tjejjen eller killen som driver det…ibland e de båda där, men killen är där ensam.Och du, de är verkligen goda!Allt gott till dej!

Kommentera

