Från get till ekorre

Varför har jag med en sovande get på bild? Helt enkelt för att den sover så gott och ser så fridfull ut trots att vi var flera som stod och tittade på den i Hembygdsparken, Ängelholm.

Till och med en vanlig skogsväg blir lite trolsk när den försvinner i dimman. Halland.

Inne i skogen vid något som var mindre än en sjö, fanns dessa kanadagäss i dimman. Halland.

De är ganska skygga, och jag är glad att jag lyckades få med dem på ytterligare en bild när jag smygande bytade fotovinkel.

Varje gång jag ser en ekorre blir jag så glad. De är bara så underbart söta. Mitt inne i skogen, Halland.

Min pappa hade en ”tam” ekorre som husdjur när han var liten. Hans systrar har berättat att den drev min kära farmor till vansinne. Jag har inte sett henne arg ens en gång… Hon var en underbar farmor.

Det var allt för idag. Jag hoppas att du får en riktigt trevlig helg!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Från get till ekorre

  1. Vika fina bilder. Geten är ju bara för underbar. Som den var här levande på din blogg.Ekorrar är fina,mysiga små djur.. Men jag tycker man ser dem mer sällan nu för tiden. Tyvärr.Ha en fin dag.Jag ska till sjön och se om isen gått upp. Solken skiner så fint idag.Kramar

    • Glad jag blir! Verkligen!Tycker också att jag ser ekorrar alldeles för sällan. Solen skiner behagligt även här. Har suttit på altanen för första gången i år, och fikat med mamma. Hoppas du fick en fin dag vid sjön!Allt gott till dej med en kram!

  2. Vackra foton!Jag har haft tama ekorrar, fast inte som husdjur. De kom och satt på mig, åt från handen och ville gosas. Tyvärr blev de alla tre överkörda i somras😦 Nu har jag två nya på besök och de är så nyfikna och roliga att titta på.

    • Tusen tack! :-))Ekorrar är roliga och näpna, roligt att se dem på nära håll. Hemskt tråkigt att de blev överkörda. Usch!Allt gott till dej!

  3. Nu blir jag full i garv. En get för mig är Malte, den geten som Arrami skrev om i ett inlägg som hade knasiga vanor och som kom att symbolisera bloggtrollen för oss och många till i bloggen…Sovande bloggtroll är alltid bra =0)Hos mig namnger jag månadens hemihero idag.Hemikram

    • *skrattar* Oj, det hade jag glömt. Fast du, vad bra att jag fotade den som sover! Stooooooooooor kram till dej!Och allt gott också!

Kommentera

