Promenad längs Rönne å

Jag och maken tycker om att ta med vår livliga kleiner Munsterländer för att ut och gå, det har jag skrivit om många gånger. Denhär gången gick vi från Klitterhus parkering, längs ån.

En gråvädersdag med duggregn, som ökade på, tills vi bestämde oss för att hellre fly än illa fäkta.

Rönne å kallas ”Skånes amazonas” för det växer träd i stort sett hela vägen längs båda kanterna.

Jag, som letar vårtecken, fann många buskar med ljuvligt vårgröna knoppar.

På ganska många ställen längs än är vassen röjd, och det går små stigar ner till bryggor. Att bada i ån är knappast lockande, men många fiskar i den! Vi såg tre fiskare på förmiddagen, två som kurade för regnet i en hytt och en som cyklade hem med sitt spö. Givetvis går det bra att stanna till och gå in till land om man är båtburen också.

Kaveldunen håller på att tappa sin vinterpäls ser det ut som.

En välkomnande grind i bostadsområdet Havsbaden. Nu är jag genomvåt på jeansens framsida, och glad över att jag bär hatt, som skyddar ansikte och ffa glasögonen.

Idag har det varit en ljuvlig, mild morgon, först med dimma, och nu med sol.

Önskar dig en trevlig helg!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Promenad längs Rönne å

    • Oh ja, här är så skönt nu, eller exakt nu är solen i moln igen, men nyss sken solen och jag satt på altanen m en kopp. Glad för bildberöm! Önskar en god helg till dej med!Allt gott till dej!

  1. Hej Carina ! Du skriver ; ”Idag har det varit en ljuvlig, mild morgon, först med dimma, och nu med sol.” ??? Men du berättade bara om regn och blöta jeans ???Allt gött till dej !

    • Det är så knasigt, att det är inte samma dag… Tyvärr. Så jag berättade lite om den dagen också. Roligt att se dej här! Det blev jag glad för!!Allt gott till dej!

    • Hej! Ja, nu verkar det gå snabbt, så snart solen kommer, så. Jag har rumsterat lite ute i växthuset, sonen flyttar saker år mig, och mamma har hjälpt mig med att så. Där är det riktigt varmt. Fikat på altanen. Jag njuter av vårvärmen! Härligt att dy satt ute så länge.🙂 Hoppas både du och jag får flera sådana dagar snart!Allt gott till dej!

    • Hej!Jag har inte provat det, har du recept?Spången var helt okej, faktiskt… :-)Stor påskkram och allt gott till dej!

Kommentera

