Rönne å, en tidig morgon

Först vill jag önska alla en Glad Påsk, och påskkort kommer!

Solen har inte riktigt gått upp än, och dimman ligger kvar på Rönne å. Hamnen i Luntertun.

Stolpen berättar en historia om långt användande.

En härlig effekt med bryggans spegling i det stilla vattnet.

Denhär bryggkonstruktionen känns inte helt säker att använda. Men den har säkert varit välanvänd.

Koltrasten hittar mask i det daggvåta gräset.

Gräsand utanför ÄSSS-huset, småbåtshamnen Ängelholm.

Två morgonpigga kajor letar bomaterial.

En avvaktande ankdam.

Ja, jag gillar plattfötterna. De har ofta personlighet, denne kille är charmör!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

4 thoughts on “Rönne å, en tidig morgon

  1. Oh, vad fina bilder! Jag är också ute på landet och ska snart ta med mig barnbarnen ner till vattnet. Just nu äter de” trappmakaroner”, vilket har blivit deras stående lunch här, makaroner sittande i trappan upp till övervåningen. Igår hann jag med en liten fotopromenad, mest bladknoppar som just slår ut och rostiga bildelar. Allt gott till dig, Carina!

    • Jag antar att trappmakaroner är ett gott alternativ. Mysigt! Just nu är det soldis, och varmt ute. Fåglarna kvittrar fortfarande och det är härligt!Glad jag blir för bildberömmet! Känns bra! Hoppas du får en Glad Påsk på landet med barnbarnen!Allt gott till dej!

Kommentera

