Vem vill DU Framsnacka?

Har en sida på Facebook, där jag försöker uppmuntra till att tala gott om andra. Att Framsnacka andra. Min dröm är att det ska sprida sig, så att man talar mer gott om andra, än pratar skit (ursäkta uttrycket).

Har du FB, och har lust att inspirera och bli inspirerad, klicka gilla och skriv vad du tycker! Klicka sedan Gilla en gång till på sidan. Adressen: http://www.facebook.com/pages/Framsnacka/183443715005158

Framsnacka någon redan idag! Berätta vem som inspirerar dig! Säg något positivt! 

Några exempel:

Utan tvivel är man inte klok.
Tage Danielsson ♥
Jag vill Framsnacka Jan Lidbeck, en kunnig läkare som ställer sig på de svagas sida. Vem vill du framsnacka? ♥
Jag vill Framsnacka Skogsskafferiet! En fantastisk samling kunskap om det ätliga bland det som växer vilt. ♥
Dags att Framsnacka det som alla talar om – vädret! Ljuvligt och underbart! Njutbart! Blir glad av sol! ♥
Britains got talent har haft flera duktiga talanger så långt. Jag vill Framsnacka de bedårande Ted och Grace, de är 21 och 91 år. Bli glad! Härligt! ♥
Jag vill framsnacka min tandläkare Jörgen Thornell på Svalövs FTV. Jag har världens största tandläkarskräck, men han var super! Nätt på handen, tålmodig och förklarande. Jag tänkte inte ens på att få panik! Bästa besöket där på flera år!
Jag vill Framsnacka mina svärföräldrar, som bjöd på en supertrevlig 70-årsfest/släktträff i lördags! ♥

Allt gott till dej!


18 thoughts on “Vem vill DU Framsnacka?

    • Är oerhört glad att du vill vara med. Känns toppen!Roligt att du uppskattar initiativet!Kramar och allt gott till dej!

  1. jag har ju sett detta förut och jag blir lika glad varje gång, så alltså måste jag framsnacka dig!! =0)Hemikramar ♥

  2. Hej Carina! Vilket fint initiativ du tar här.Vi pratade om detta senast i dag att om man vill så kan man säkert hitta något fel hos alla människor.Men vad mycket roligare det är att se det goda hos alla, för visst finns det väl något gottockså hos alla människor?Ja kära du, det finns många människor som jag skulle kunna framsnacka.Dem som kom först i mina tankar var Börje och Britt som har startat kanal 10, denna underbara kanal som räddar så många människor.Önskar dig en underbar helg! Kram!

    • Hej!Ja, det är lite av en folksjukdom, att kritisera andra människor på ett negativt sätt. Tittar man två gånger, finns det säkert något gott att säga istället! Kanske något som inte syntes i det första ytliga ögonkastet.Jag är glad att du vill vara med och Framsnacka!Kramar och allt gott till dej!

  3. Har inte Facebook. Testade en gång, men det blev så mycket utskick från mig till folk som tack och lov svarade nej tack till mina album, som jag inte hade alls, och än mindre skickat ut. Dagen efter gick jag där ifrån.Har du tittat på Kvitter? Kom på det nu att jag glömt sedan häromdgen. Ska kika lite där strax.Vill önska dig en trevlig Valborgsmässoafton och Första MajBjörnKramKram

    • Hej! Ja, jag har inte betalt för Kvitter än, men jag är där och tittar frekvent. Underbart! FB passar inte alla, och jag trodde inte att det passade mig, men det gör det!Hoppas att du haft en trevlig helg, igår var jag och firade en vän, idag vill jag åka på konstrunda. Stoooooooooooor kram och allt gott till dej!

    • Hej! Vad roligt! Jag undrar, hur blev du medlem? Jag har inte riktigt begripit tekniken, men hoppas att det är så att ”alla” ser vad som skrivs där. det är meningen. Tar tacksamt emot hjälp att skriva om olika saker som är Framsnackningsbara. :-)Kramar och allt gott till dej!

  4. HejTänker inte på att du svarar hos dig så jag tittar aldrig i när jag skrivit. Tack helgen var bra: Men det där du skrev om sommaren??? Här snöade det rejält i går så det låg kvar på makren. Idag är det borta.Missade dina djurungar ocså. Helt bedårande.Vi hörs snartKram

    • Roligt att du såg djurungarna ändå. Och jag trodde att jag hade svarat även hos dig… Minnet är kort. Jag har inte direkt haft energi att skriva på några dagar, eller läsa. Tyvärr. Jo, det kom sommarvärme, det var även ”ljummet” på kvällen, riktigt härligt!Kramar och allt gott till dej!!

Kommentera

