Här mås det!

Visst ser äggen ut att ha det alldeles utmärkt skönt här bland alla blommor🙂

När jag kom, ruvades inte äggen, men jag såg henne cirkla runt, träffa sin make (antar jag), och återvända till det vackra redet.

Tänk att denna vackra mås finner trygghet i att föda sina ungar till världen i en blomkruka utanför entrén till Västhamnsverket (Öresundskraft) i Helsingborg.

Visst är hon vacker?! Jag tror att det är en tretåig mås, men jag är osäker. Det finns inga motsvarande fågelbon varken i de blå eller de röda penséerna.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

14 thoughts on “Här mås det!

  1. Det ser jättesött ut =)Jag har dom på taket till byggnad precis utanför min balkong… mindre sött….En gång när jag, mamma och Rick var ute på promenad sprang det ut 3 små måsungar från en buske rakt framför oss. Jättesmå och supersöta. Rick tvärnitade och bara tittade på dom, jätteduktig var han, försökte inte ens nafsa efter dom =D

    • Ja, det tycker jag med. Vad duktig Rick var. Jag kan inte hjälpa att han gör mig förundrad, en riktigt härlig kille! Allt gott till dej!

  2. Det var lite ovanligt att de lägger sina ägg där. Men bbra för dig som kan följa dem l’ttare.Finan bilder över lag självklart.Tack för din kommentar , jag blir så gladnär du skriver. Jag ska skriva mer till idg men ha varit lite låg ett tag, emn det kommer.Att det går trögt att ladda upp beror nog på att det går att ha bilder på 8 MB på blogg.se.Där har jag ingen otur. Det är det bästa stäle jag varit på. Trodde det var här. Men så var det inte.Nu senast har de haft problem med sin teknik så ingen har kunnat göra något alls. Då har jag hittat på lite annat istället. Småspel och liknande.Jag hör av mig.Må så gott kära vänKram

    • Det är på makens jobb. Han skojjade och sa att han kunde ta bilder och sedan visa mig… hm. Jag är glad över att ha hittat dej igen. rekommenderade din blogg till en som brukar kommentera här hos mig som ”jag”. Kraaamar och Allt gott till dej!

  3. Det pippin hade ordnat det fint åt sig ! Fina bilder !BS FK har verkligen sett till att få veta vad man tycker och ha svaret klart, snacka om att inte vilja veta svaren anonymt. Undrar om det ska användas mot en vid tillfälle ??? När det gäller FK blir jag paranoid.Allt gott till dig med !Kramar

    • Tusen tack min vän!Jag tänkte att papperssvaret var mer anonymt. Och jag tänkte likadant, kanske de ska använda det mot mig… Jag får ångest bara jag ser ett kuvert. Hemskt. Allt gott till dej!Kraaaaaaaaamar!

  4. Förra året låg det koltrast ägg på vår sida av trädgården men i år var det på grannens. Tyvärr hoppade det upp en katt och skrämde fågelmamman och hon kom inte tillbaka igen.

    • Vad synd att hon inte kom tillbaka. De hade en på sonens jobb, p kallagret, och de var tvugna att flytta boet för att ta saker, men, hon flyttade med och allt gick bra den gången.Allt gott till dej!

  5. Sv: Rick är i helt perfekt form, verkligen på topp så att säga =) Vad synd att det inte har tatt på Ella =( En stor grattiskram till henne från mig och en stor grattisslurp på nosen från Rick =DAlla frågar fortfarande om Rick är en liten valp, när jag säger att han blir 5 i år tappar dom hakan och bara stirrar på honom. Han är så snäll så det är inte klokt, mot både människor och djur! Katterna här hemma gosar som galningar med honom, ute går han bara förbi katter utan att bry sig om dom, utekaninerna tittar han iontresserat på men försöker inte gå fram, bara sitter och tittar. Alla gäss, ankor och andra fåglar i Pildammarna struntar han i, gässen kan komma gåendes brevid oss eller mot oss men han bryr sig inte.Det är bara råttorna och mössen här som han sååååå gärna vill jaga!! Igelkottarna är han jättenyfiken på och vill nosa på, men får så klart inte =PFör ett par dagar sen träffade han två polishästar här vid Stadion och han tyckte det var så roligt, han bestämde sig för att han skulle fram till dom och viftade på svansen som en galning =D Poliserna som red skrattade och gick lite närmare oss och Rick blev så lycklig =)Dom äldre som bor här i området blir så glada när dom träffar honom , vissa har med sig godis ut ifall dom kommer träffa honom =)Sen bor här väldigt många invandrare som är jätterädda för hundar. Dom går alltid (eller springer) när det kommer en hund, men inte när det är Rick. Jag ser direkt på en om dom är rädda för hundar, så jag går alltid till sidan med Rick och säger till honom att sitta och stanna. Så det gör han och människorna kan gå förbi. Så nu har Rick lärt sig vilka han inte får lov att gå fram till, eller gå mot, så dom är inte rädda för honom längre, dom vet att både jag och Rick visar respekt =) Då blir jag stolt som bara den över honom!Sen att han lär sig helt nya tricks på mindre än 10 minuter blir jag oxå stolt =DOj….. det blev mycket…. hihi =D Men jag skulle kunna fortsätta skriva hur mycket som helst om honom!Jag har ett foto som är helt fantastiskt på honom som jag ska lägga på bloggen =DKramar och nosslurpar!

    • Det är roligt. har många gånger fått höra ”vad är det för en valp” även om mamma Ella.🙂 Hon är alltid glad, men inte alls lika tolerant mot t ex fåglar som Rick är. Hon jagar koltrastar som om det finns en enda möjlighet att någonsin få tag på en… Och de flyger iväg med ett irriterat ljud. Likadant med måsar och trutar.Vet du, jag tycker att du gjort ett fantastiskt jobb med Rick. Du var ju trots allt ovan som hundägare när du köpte honom. Jag vet att du minns mitt förmaningstal…🙂 Hur som helst verkar du o Rick passa som handsken tillsammans. Det är tydligt att han trivs utmärkt med dej, och att du lärt honom mycket! roligt att han lär sig så fort. jag var ju oerhört svag för honom redan när han var liten, liten valp.Jag blir såååååååååååå glad när du skriver och berättar!!!Kramar och allt gott till dej! Nosslurpen får bli en magkli i retur.🙂

    • Åh, nu blev jag alldeles varmglad! Det känns verkligen underbart!Varmt och stort tack för det!Allt gott till dej!Med en värmande kram!

  6. Helt underbart med denna fågel.
    Vi har stora krukor utanför portarna, men inga fåglar där inte.
    Har läst igenom hos dig och kan bra berömma din kuskap.

    Må så gott

    Kram

    • Hej kära vän! Är så glad att du tittar in emellanåt. Det var ett äldre inlägg du hittade, men det spelar ingen roll! Ja, hon var så otroligt fin där bland alla blommor.
      Kramar och allt gott till dej!!

Kommentera

