Näsduksträd och annat vid Rönne å

Det är inte varje dag som man ser ett näsduksträd blomma!

Här fick jag tyvärr använda blixt för att få en hygglig bild. Ljuset håller på att försvinna.

Dessa vackra Allium, som är lökväxter, växer på strandremsan vid Vita räck, Ängelholm

Klematisen är fotad i Ängelholm tidigare under dagen.

Jag fick lust att bli lite trädkramare i det varma kvällsljuset. Färgerna och lugnet är härliga

Ber om ursäkt för ”dåligt ljus”. Tyckte ändå att de vita tulpanerna var värda en bild

Ett hav av vita tulpaner, parken vid vita räck, Ängelholm

Utsikt över Rönne å i kvällsljus

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Näsduksträd och annat vid Rönne å

  1. Aha, du har bytt bloggmall! Den här var ju snygg!

    Ni där nere i söder har så mycket som inte går alls längre upp i landet: Ett näsduksträd, vad häftigt! Allium, kirgislök tror jag att sorten heter, har jag haft i trädgården och de är väldigt dekorativa och roliga att fota, men rätt som det är så försvinner de. I år får jag en blomma, en lila , förra året hade jag vita och lila i mängder. Även fröställningen är snygg. Jag blev så besviken när jag såg att de inte kom upp. De liljeformade tulpanerna är också en favorit, mina vita, mer ordinära är överblommade.

    Kvällsljuset just nu ÄR magiskt. Idag har jag inte varit ute alls, efter gårdagens rosbrottning.

    • Roligt att du återbesöker!
      Tusen tack! Jag kände att jag var tvungen, för bildernas skull. Annars får jag ”nöja mig med” att lägga in en och en bild, och, nä, det är för svårt att välja…
      Javisst är det kul med ett sådant träd?! Hoppas så se Tulpanträd hos tiamiquilts.wordpress.com
      Nu ska jag ut en snabb runda, måste titta till vattennivån i växthuset…
      Allt gott till dej!

  2. Men Heeeeejjjj !!!!
    Inte fattade jag att det var du.
    Jättefina bilder som vanligt ! Kul att du inte gav upp bloggeriet !

    BS Pratade med en annan kompis nyss, hon blir utförsäkrad nu, trots att hon inte kan jobba, såklart. Nu vet hon inte hur hon kommer att klara sig ekonomiskt, mest orolig är hon för dottern.
    Tror att mitt höga blodtryck beror på FKs hetsjakt, var lågtryckare innan och helt plötsligt hade jag högt. Undrar om FK tycker jag ska jobba och ha dropp ????
    Är så trött på den här satans Alliansen, trodde i min enfald att de skulle försvinna i valet. Men tydligen vill dumskallarna ha dom kvar. Eller dom friska ska jag väl säga för att vara diplomatisk.
    Jättebra länk ! Fram för mera sånt !!!!!

    Ha det gott !

    Kram

    • Vilken tur! Ja, det var lite lurigt, eftersom jag ändrade namn och allt. Men, mitt gamla var upptaget, och då blev jag lite ”nää”.
      Ja, det innebär verkligen mycket oro för att man inte vet hur saker blir när man blir utförsäkrad. Det är verkligen omänskligt! Hemskt att blodtrycket ändrat sig. Usch! Har oxå lågt.
      Allt gott till dej!
      Kram

  3. Vad fint du gjort här. Och varför skulle du inte ha det. Det ser störrre ut här.
    Åh vilken underbar header du har. Så gullig.

    Tack för adressen, det är alltid roligt att hälsa på hos dig.

    Tack för din kommentar. Nej regnet rörde sig inte, det är lite godtyckligt på blogg.se tyvärr.

    Men nu är det stopp här för nu måste jag i säng.

    Vi höres.

    Kram

    • Tusen tack min vän! Ja, jag tycker också att det ser större ut, och bilderna får bättre skärpa, det gillar jag!🙂
      Roligt att du gillade min header, den är en favorit, och man blir liksom glad bara av att se den. Det är meningen!
      Jag vill väldigt gärna fortsätta vår goda kontakt.
      Varm kram och allt gott till dej!

  4. Jätte fina bilder. Så snyggt med tulpaner som tyvärr inte står så länge. Min granne har lite tulpaner som står i en klunga och vissa år hinner jag inte fotografera dem för helt plötsligt börjar det blåsa och ja då är de inte så fina längre.

    • Ja, det gäller att passa på att njuta av tulpanerna medan tid finns! Så är det väl egentligen med ganska många saker nu på våren.
      Allt gott till dej!

  5. Heisann Carina! Grattis med ny blogg:-) Har lagt dej till i min bloggrulle nu, men du kom allra längst ner.. det står att ditt sista blogginnlegg blev lagt inn för typ 1 år sedan:-p.. Visst visst!! /:-/…Det kan verka som att WordPress o Blogspot inte e helt ”kompatibla”…:-p… Vet inte hur man löser det….vill ju ha dina blogguppdateringar när dom faktisk läggs inn..:)

    Jättefina bilder, som vanligt:) O vilken gullig header, passade perfekt!😉 Lilla dunbollen:))
    Här regnar det nu…men det behövs , om vi ska bli av med all snön innan hösten kommer, hahaha:-p
    Z åkte hem igår, han fick med sej en Misvær-ost till dej, så vet du det:)

    Kraaamelikraaamar!🙂

    • Synd att de inte är kompatibla. Jag försökte med Blogspot, men den var inte kompatibel med min gamla blogg, då hade jag inte fått med mig gammalt.
      Jag fick meddeande av Zyrk om osten. Tusen hjärtelig!
      Roligt att du gillade min header, den är en favorit, och man blir liksom glad bara av att se den. Det är meningen.
      Saknar dej!
      Allt gott till dej!

Kommentera

