Vatten, stigar och broar

Stigen ner till de vackra broarna är lång och vacker. Fåglarna sjunger underbart vackert! Åh jag önskar att jag kunde förmedla det

Stigen bakåt ser trevlig ut den med. En koltrast gör mig sällskap.

Skuggorna tecknar intressanta mönster på bokstammen

Den första bron du ser, ligger in till höger när man passerat en annan bro. Här råder stillhet

Lite närmre. Undrar hur gammal bron är, den är knappast välanvänd nu i a f

Vänder mig 180 grader. Här leker jag med längre exponeringstid, därav den aningen mjölkiga ytan på ån

Även här leker jag med exponeringstiden. Får nog lära mig att kompensera lite för allt ljusinsläpp oxå

Samma vattenfall i vanlig exponeringstid

Ovanför fallet finns en damm, där mötte  jag denne skräddare

Vassen, eller vad det nu är, håller på att växa och skapar vackra mönster som speglar sig i dammvattnet

Vindlande vägar och nedfallna träd inne i skogen

Första bron kommer sista idag. Även här har jag längre exponeringstid och vattnet får ett intressant mönster

Samma bro fast från andra sidan. Tack för att du följe med mig till Skillingeskogen!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

14 thoughts on “Vatten, stigar och broar

    • Vilken helt underbar kommentar! Jag skulle gärna ta en ”protenad” med dig med! Fika, prata, fota – härligt!
      Allt gott till dej med en bamsekram!

  1. Så förunderligt vackert! Den fortfarande skira grönskan, ljuset, vattnet, broarna, fåglarna. Ja, jag kunde höra dem. Helt enkelt förtrollande.

    Hoppsan, klockan hoppade iväg igen.
    Godnattkram

    • Godeftermiddagskram🙂
      Ja, det är som att komma till en annan värld, jag förlorar mig helt när jag är där, och det är så fint överallt. Mycket att se!
      Roligt att jag på något sätt lyckades förmedla det.
      Allt gott till dej!!

  2. Härliga bilder. Naturen är såååååå fin nu när allt är så ljusgrönt, att man sen inte riktigt tål alla dofterna är en helt annan sak.

    • Varmt tack för det! Ja, det är en fantastisk tid just nu. Vill ta tillvara på varenda sekund.
      Tycker att dofterna märks mest på kvällarna, fast syrenerna har snart blommat klart.😦
      Allt gott till dej!

  3. Pingback: Skillingeskogens vårblommor | Framsnacka

  4. Pingback: Skillinge | Framsnacka

Kommentera

