Elegant hopp i Rössjön

En del av Rössjön. Den ligger knappt två mil från Ängelholm, lättast är att köra efter skyltarna på vägen mellan Munka Ljungby och Örkelljunga. Hela sjön är privatägd, den är otroligt fint skyddad och man får inte fiska i sjön. I grannsjön, Västersjön som bara ligger ett stenkast bort är fiske tillåtet om man löser kort. Gös, gädda och abborre är paradfiskarna.

Skugga och spegling

Invecklat och utveckat rotsystem

Vår ivriga Munsterländer Jessi hoppar i med lust, glädje och spänst.

Tror inte att det är ”ett magplask”, men det ser onekligen så ut!

Här kommer hon stolt med den eftertraktade trofén – en pinne!🙂

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Elegant hopp i Rössjön

  1. Haha, jag tycker att hon har mänskligt kroppsspråk när hon hoppar i, så festligt. Vilken vacker vy över sjön du har fotat! Det var ingen liten pinne hon hade fångat, en hel vedklamp till matte att elda med! Jag måste snart åka och hälsa på bror min i Skåne. Han har fem Golden Retriever av jaktvarianten.

    Verkligen jättefina och klara bilder!

    • Vad glad jag blir över bildberömmet! Sjön är verkligen vacker! Och min kamera… den är helt enkelt bara toppen!
      Det ser verkligen kul ut när hon hoppar, hon sträcker ut så helskönt. Hon älskar det verkligen!
      Vad roligt att du ska till Skåne! E d i närheten av mig, och tycker du att det skulle vara kul med en bloggfika eller en pratenad?
      Allt gott till dej!

  2. Haha, jag menade det mer som en önskan; jag skulle vilja åka neröver snart, men har så mycket att göra den här våren och sommaren, inget blev gjort när jag tog hand om mamma och pappa, innan pappa dog i midsomras. Men senare… I sommar kommer bror min och hälsar på, ska på nån tävling med sina hundar.

    Vad har du för kamera? Jag måste ju köpa en ny.

    • Jag har en Panasonic Lumix G2, en röd. Den är kalas för att den är så liten och nätt, lätt att ställa in, och har Leicalinser. En sak till, jag älskar möjligheten att vrida displayen när jag fotar, oj vad det underlättar! Nu har ju G3 kommit, och jag vet inte mycket om den. Det är min andra Lumixkamera, och den är väldigt användarvänlig tycker jag.
      Ah, önskningar får man ha, de är viktiga! Roligt att han kommer till dej istället. Tråkigt att du förlorat din pappa.
      Allt gott till dej!

    • Tusen tack min vän!🙂 Bilderna blir inte försämrade här (bara de jag konverterat från AB). Jag såg någon annan som skrev så, och tänkte att ja, så vill jag också ha det!
      Kramar, trevlig helg och allt gott till dej med en kraaaaaaaaaaaaaam!

  3. Ja, hur skulle man kunna bli annat än positiv till dina bilder??

    Min gubbe har fått låna min brors proffskamera och han utvecklas i rasande fart, så vi diskuterar bilder alltmer här hemma, så jag lär mig ett och annat jag med…

    Hemikramar och allt det bästa till dig!! =0)

    • 🙂 Vad bra! Det är meningen. Anledningen att det blev Framsnacka, är för att Mat medmera var upptaget (snopet), och jag känner starkt för Framsnacka. Hoppas sprida det mer och mer.
      Vad roligt att han fått låna en sådan kamera. Det är spännande och roligt att lära sig använda tekniken så den passar det man vill avbilda. Jag tycker att det är väldigt skoj! Och så får du en massa på köpet, så är det i goda förhållanden!🙂
      Go bamsekram och allt gott till dej!
      PS. Om du hinner, får du gärna se omgivningarna i skillingeskogen, inlägget innan DS.

  4. En vridbar display verkar väldigt behändigt. Men jag måste kolla runt lite, vill nog ha en så liten kamera som möjligt och en systemkamera har jag ju redan. Tack för länken!

    • Oki!
      Har skrivit in de rätta namnen på blomman och fjärilen, utöver de jag redan skrivit in. Tusen tack än en gång!
      Allt gott till dej med en kram!

Kommentera

