Morsdagstårtan

Enligt devisen ”bättre sent än aldrig” kommer här:

Inget så märkvärdigt(lätta att göra), och egentligen alldeles för sött, men gott ihop med en kopp kaffe. Marängbottnar, vispgrädde med en tsk vaniljsocker, skivad banan, skivade jordgubbar (friskade upp), minimarshmallows och riven Valrhonachoklad ”Grand Cru Alpaco Bar 66% .

Imorgon blir det förhoppningsvis en tur till Våxtorp, för där är Våxtorps marknad imorgon! Planerar ett inköp av kryddig hjortkorv som jag tål (är intolerant mot vissa livsmedel).

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Morsdagstårtan

  1. Det blev inget morsdagsfirande hos mig, inte förräns dagen efter.
    Det tidigaste jag har badat någonsin är 9 maj för ett par år sedan, då var det otroligt varmt i luften och absolut ingen vind. Skuggan under parasollet hjälpte inte så det var bara att ta sig ut i vattnet för att få svalka.

    KRAM

    • Mitt tidigaste bad var den 14 april, och det är typ 30 år sedan. Jag var alltså 14, hade ny bikini, och solade i Sneckersten i Danmark med min kusin. (då åkte man båt direkt dit från Helsingborg)
      Hur det än var, jagade min kusin, som är 4 år äldre, ut mig i vattnet. Min nya bikini var vit, och blev genomskinlig när den var våt! Hemskt när man är 14. Jag fick sitta insvept i handduken resten av dagen…
      Allt gott till dej!

  2. Den ser fin ut. Om du plockar bort jordgubbarna så kommer jag. (Tål inte jordgubbar, allergisk).

    Men allt andra, Mjuumm.

    Ha det gott

    Kram

    • Om du kommer, blir det budapest istället! För det är väl din favorit? Vad synd att du inte tål jordgubbar. Har själv några saker som jag inte tål, jag är inte allergisk, men intolerant, och det är inte kul. Hoppas att du har lika soligt och skönt som vi har här! Det är 23 grader, men det känns som mer!
      Allt gott till dej och en stor kram!

  3. Hej Vännen!
    Ja den skulle verkligen passa mig också! Jag älskar marängtårtor. Har gjort massor med mockatårtor under mina år. Så smaskigt att ta en bit till kaffet då och då. Fast jag hade endast mockakräm emellan och sen grädde ovanpå. Så gjorde jag kringlor av choklad och dekorerade med. Marängtårtor kunde man ju ha i frysen och bara plocka fram direkt och äta.
    Önskar dig en skön nationaldag!
    KRAM!

    • Moccatårta är svärfars favorit. Ja, den blir lika fin när den frusits.
      Vi åt upp varenda smula av tårtan på sex personer… 🙂
      Allt gott till dej!

Kommentera

