Har du smurfat något idag?

När jag var barn, tyckte jag att smurfarna var bland det roligaste som fanns att läsa. Jag föredrog även att läsa Iznogoud, Gaston (de tidigare albumen, tack), Lucky Luke (oj vilket uttal jag hade då, helsvenskt) och givetvis Tintin! Jag köpte album som jag läste om och om igen.

Över till det som smurfade inspiration till detta. Jag smurfade in på hd.se för att kolla en hemsk sak. (En kvinna i min ålder, blev igår knivhuggen i magen en knapp kilometer härifrån. Maken som var ute och övningskörde med yngste sonen såg polispådraget. Kvinnan är inte livshotande skadad som tur är) Väl inne på min förra arbetsgivares hemsida, råkade jag på en skön rubrik: ”Hel by har målats smurfblå”. Det smurfade jag såklart igång på. Läste artikeln, tittade på bilderna och fick en smurfback till min egen smurfperiod. Hela artikeln är väldigt smufigt skriven.

Här har du länken till filmtrailern The smurfs. Är det en lämplig film att smurfa när man är 44? Jag hoppas det!

Jo, en sak till. Jag smurfade in på en annan filmtrailer, den var lite…oväntad, snälla kolla in den med! Green with envy.

Idag Framsnackar jag ett gott skratt -det förlänger livet!

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Har du smurfat något idag?

    • Haha, ja det har du rätt i det är en massa blått på Sortland! ”den blå byen”. De kanske gillar surfar de med!
      Nu ska jag smurfa lite…🙂
      Kram och allt gott till dej!

  1. Haha, så roligt! Det var ju inte bara den artikeln som var skriven på smurfvis, utan alla på sidan! Nej, smurfar var inte min kopp te, men jag läste alla Lucky Luke och alla Tintin! Sonen hade smurfar i sitt dockhus och la in golv och inredde huset för dem.
    Kram

    • Jag såg inte att alla artiklarna var smurfade förrän du sa det. Däremot såg jag ju att det smurfats blått på sidan som inte brukar vara där.
      Jag smurfar inte smurfarna idag, men både Lucky Luke, Gaston Iznogoud och Tintin roar mig fortfarande! Fast ganska sällan.
      Kramar och allt gott till dej!

    • Helsmurfigt! Min vän ”Jag” såg att den sidan på hd.se var helsmurfad. Dels är den ju delvis blå, och dels är den smurfad i texten på alla artiklarna. Väldigt kul!
      Smurfig helg och allt gott till dej!❤

    • Väldigt kul att få ett sådant leende! Jag tycker väldigt mycket om Josh Groban! Så glad jag blev!!!!!
      Tusen tack och allt gott till dej!
      kraaamar!

Kommentera

