Solnedgång i Vejbystrand

Uppe på en terass i Vejbystrand med utsikt fick jag och väninna M uppleva solnedgången.

Här syns knappt skillnaden mellan hav och himmel till vänster.

Färgen ändras ganska snabbt så snart solen närmar sig horisonten

Äntligen tittar solen fram ur molnen

Nu ser det egentligen ut som om havet glöder, men luften börjar bli sval, så vi går in och spelar en Trix (ett kortspel).

Dagens Framsnackning: För varje leende du ger bort får du i regel ett tillbaka!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

18 thoughts on “Solnedgång i Vejbystrand

    • Min bästa vän bor i Vejbystrand, och min käre make är därifrån från början, jag tycker om att vara där. Det har blivit en del inlägg med bilder därifrån.
      Allt gott till dej!

    • 🙂 Tack vännen! Det var så fina färger, och så härligt ljummet uppe på takterassen, ända till solen nästan gått ner. En skön kväll!🙂
      Roligt att kunna dela med sig!
      Allt gott till dej! och en stor bamsekram!

  1. Vilka glödande vackra solnedgångsbilder! Vejbystrand måste jag kolla var det ligger, känner bara till Mellbystrand, där det låg en barnkoloni förr. Det var drömkollot för ungar från Norrland och jag och min syster fick faktiskt plats där en sommar, men vi fick aldrig reda på det, hyresvärdens son hade ätit upp meddelandet.
    Kram från en lite modlös Jag

      • Vet du, jag gillar inte detta. Teknik! *arg på det* TRE av dina inlägg som jag skrivit och svarat på, finna inga kommentarer där! Skumt värre! Sedan VET jag att jag svarat på Vejbystrand/Mellbystrand grejjen oxå, finns inte. Jag har svarat genom min mail, för det kan man ju göra, och jag trodde att det fungerade. TJI fick jag. Fy vad besviken jag är! Blättan blä! Blä,
        Så, det var dagens utbrott. Nu ska jag försöka doppa huvudet i kallt vatten, det kommer säkert att fräsa och ånga.
        Och, svara på det som ”jag inte svarat på”
        Luriga teknik.
        Allt gott till dej!

    • Vejbystrand ligger en bit norr om Ängelholm, söder om Torekov. Förr fanns det en rad kolonier där, och jag tror att några finns kvar ”Svalövskolonin” har jag bl a sett på en skylt.
      Kan verkligen föreställa mig vad härligt det hade varit för er att få komma till Mellbystrand. Som barn var jag där ganska mycket, det var dit vi åkte för att bada (bodde i inlandet då).
      Vilken otrolig osis att det aldrig blev av!
      Kommer du hitåt någon gång, lovar jag att ta dig till Mellbystrand, om du vill det.
      Jag är så besviken att du inte såg svaret här tidigare, att det liksom försvann… Jag hade skrivit att du gärna fick sända ett mail till mej, så ska jag göra allt jag kan för att muntra upp dej!
      Sänder en varm kram!
      Allt gott till dej!!

      • Trist när det inte fungerar när man tror att det gör det! Jag har en känsla av att någon annan har skrivit om att det inte fungerar via mejl. Hur var det, fräste det ordentligt i vattentunnan?

        Ja, Mellbystrand var som ett fjärran land nästan, när man bodde längst upp i norr. Min systers kompis åkte dit och så blev vi uppropade på stationen… Tack för erbjudandet att ta mig dit!
        Jag undrade förstås varför du hade hoppat över och inte svarat mig, men nu har jag förklaringen och förstår att du blev irriterad. Du får nog hålla dig till datorn!

        Idag har det gått ganska bra, trots att början av dagen var jobbig. Barnbarnen var här och då går det inte att tänka på sig själv, det är liv i luckan! Nu är himlen vackert rosa, trots att det fortfarande är ganska ljust ute. Det finns hopp om livet. Tack för ditt erbjudande och din omtanke, Carina, jag kanske utnyttjar det nån gång!
        Kramar

      • Jag känner mej lurad, faktiskt. Men, det är inte hela sanningen, för jag minns att jag bläddrade genom dina inlägg som jag inte läst, och skrev på flera. Tror jag.
        Du kan tro att det fräste, blev som dimman vid Luzen.
        Kan förstå detdär med främmande land, ungefär så upplevde jag nordnorge (Tromsö) som barn, och resan dit, främst norra norrland och Finland som vi brukade köra igenom. Jag älskar den norra delen av vårt land! Och, jag brukar gilla norrlänningar. Förr, jobbade jag på Statoil, och en gång om året hade vi företagskonvent, och då brukade jag söka upp norrlänningarna, för de brukade vara så roliga och trevliga. Okonstlade.🙂
        Du, helt seriöst menade jag det jag skrev. För min del får du gärna ”låta gnällig” och ”klaga” hur mycket du vill. Jag lyssnar, och mår inte alls sämre av det. Jag bryr mig.
        Ldag e jag låååååååååååångsam. Mamma kommer hit en runda, vi har inte setts på några veckor, hon har varit i nordnorge (lyckosten).
        Kramar och allt gott till dej!

  2. Tack, Carina, din omtanke värmer! Idag har jag tillbringat flera timmar i trädgården med att plantera sånt som envisas med att följa med från plantskolan: djupt röda dagliljor, tre vita rosor, blodnäva, veronica, vita pelargoner, mörk och ljus alunrot. Och en chokladmynta i min doftbalja. Till torpet tar jag med mig små lavendelplantor, en mix av små sommarblomsplantor, basilika, pelargoner….. Det känns så bra att jag fick allt planterat trots min värkande kropp. En bastu på det gjorde gott och lindrar ett tag!
    Kram

    • Vad bra!
      Värme hjälper även mig, tillfälligt.
      Jag har också bekymmer med saker som vill följa m hem från plantskolan, och ändå har jag tusen fröpåsar… kanske liiite överdrivet.
      Det finns en avkoppling i att pyssla i trädgården. just där brukar jag ställa klockan, en kvart, sedan måste jag byta och göra annat. Kan inte vara vid, tyvärr. Därför har jag idag inga rabatter alls. Har växter, som står så att jag inte behöver luka. Odlar i stort sett alla blommor i krukor istället. Lite vatten och gödning, så blir det finfint.
      Nu e jag supertrött, kudden kallar.
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

