Stickfeber i Hjärnarp

Varför detta inaktuella inlägg?

046.jpg

Jo, för jag skrev om Stickfeber, och visade en del bilder på brevlådor, stolpar och annat som var klätt i stickat. Såhär såg det ut i Hjärnarp tidigt i våras. Tittar du strax till vänster, lite över mitten av bilden, ser du två stolpar till med stickdekor.

035.jpg

En bild från dammen mitt i Hjärnarps by. Litef in stillhet. Hjärnarp når man lätt från E6, det är en by som ligger strax norr om Ängelholm, strax söder om Hallandsåsen.

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Stickfeber i Hjärnarp

    • För att jag försökte skapa ett lite bildspel, och infoga det. Tyvärr blev kvalitén så dålig på bilderna att jag tog bort det igen.😦
      Därför kommer det ganska snart något annat om kullaberg. Mååååååååååååååååånga bilder, får nog bli flera inlägg.
      Kramar och allt gott till dej!!

    • För att jag försökte skapa ett lite bildspel, och infoga det. Tyvärr blev kvalitén så dålig på bilderna att jag tog bort det igen.😦
      Därför kommer det ganska snart något annat om kullaberg. Mååååååååååååååååånga bilder, får nog bli flera inlägg.
      Kramar och allt gott till dej!!
      (smart av mej att kopiera svaret =0))

  1. Hej Carina !

    Hur trivs du med nya bloggen ? Det här är mitt första besök på den.

    Trevligt med stickade lyktstolpar, men borde man inte sticka lite luftigare till dem nu på sommaren ?😉

    När jag tittade på dina maränger i förra blogginlägget så kom jag att tänka på när jag gick på en konstskola, för åtskilliga år sedan och gjorde ”marängimitationer” av gips, och satte fram dem på ett fat i lunchrummet. Alla blev förtjusta över att någon vänlig själ bjöd på sådana godsaker. Men förtjusningen förbyttes i besvikelse när man lyfte på dem, ty tyngden skvallrade om att det var något lurt med dem, och tur var väl det så ingen råkade bita av en tand.

    Hareé bra !

    • Jätteglad att se dej! Roligt att du tog dej tid att komma hit!
      Jotack, jag trivs bra här. Det kändes lite konstigt i början, men jag har nog redan vant mig och känner mig hemmastadd.🙂
      Ja, det är möjligt att stolparna blir överhettade, men de är kul!
      Så kul med marängimitationerna. De måste varit bra, eftersom folk tog fel.Du har glömt att berätta att du gått på konstskola, det vill jag gärna höra mer om!
      Vi hörs och syns, min vän!!!
      Allt gott till dej!

  2. Som jag skrev tidigare, så tycker jag att det här är så roligt. Man får sig ett gott skratt eller åtminstone så spricker munnen upp i ett stort leende!
    Kram

Kommentera

