Ransvik Kullaberg 1

Det är väl min personlighet, jag vill så mycket. Alltså blir det som det ofta lätt blir, alldeles för mycket bilder. Nu kommer jag att fördela mitt besök på Kullen och Mölle på hela 4 inlägg, för att få med de olika bilder som jag gärna vill visa.

Att ta en dagstur till Kullen är alltid en härlig upplevelse. Tillsammans med väninna M, besöker vi i regel Ransvik. tillsammans med familjen blir det istället ofta Josefinelust. Kanske Tina Nordström trivs där hon med, för jag såg henne där en gång.

Nu åker vi!

Det här är allra ytterst på Kullaberg

Drömhus!? Ja, denna stuga längst ute på Kullaberg syns knappt, inbäddad i grönska som den är. Något med den gör den väldigt lockande

Lite uppfrån. Vi befinner oss i Ransvik på Kullaberg. Där den röda ringen är, sitter väninna M. Även om det blåste, fann vi lä och hade det mysigt.

Här nere i Ransvik ligger Ellens Café. De har främst öppet på sommaren. Denna dag var det inte öppet.

Någon har gjort små skulpturer nere vid havet. Läs mer om att bada i Ransvik här.

Att havsvattnet stänker in är inget hinder egentligen, men, vi badade inte.

Att vara fiskare här, är nog inte det enklaste, mannen ser ut att slita och dra.

Vågorna går så pass höga att fiskaren ser ut att stå på eller i vattnet…

Det är mäktiga träd som växer nere i Ransvik

Här är i alla fall en som gärna badar

Han/Hon ser ut att njuta väldigt!

Sädesärlor är väldigt söta små fåglar.

Vi fick besök av en bofink. Jag tror att den har en ”bad hair day” =0)

Tofsvipa har jag länge velat fotografera. De syns i flockar på åkrar

Från platsen där vi sitter nere i Ransvik, ser själva Kullaberg ut såhär i riktning mot Mölle d v s söderut. I nästa inlägg kommer bilder från stigen som går där uppe i backen.

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Ransvik Kullaberg 1

    • Hej!
      Det är alldeles rätt, den gamla hotmailadressen är skrotad, jag fick så vansinnigt mkt spam, och allt tog så lååååååååååååååååång tid.
      Kramelikramar och allt gott till er båda!

  1. Pingback: Vandring på Kullaberg 2 | Framsnacka

  2. Pingback: Blommor och annat på Kullaberg 3 | Framsnacka

  3. Pingback: Mölle vid foten av Kullaberg 4 | Framsnacka

  4. Pingback: Att få pippi | Framsnacka

Kommentera

