Skaldjurspasta på mitt sätt

250 g färska körsbärstomater

1 dl vitt (matlagnings)vin

1 pkt musslor

1 liten finhackad rödlök

Ca 300g skalade räkor

Ca 100g grekisk lammkorv med örter och feta eller nötchorizo

½ spetspaprika

2 klyftor vitlök/½ kinesisk vitlök

2 dl grädde

(salt) och peppar samt  persilja

Skrubba musslorna i kallt vatten, kasta de som inte stänger sig.
Stek löken i olja tills den blir lite genomskinlig. Häll i vatten och vin. När det kokar, lägg i musslorna

Ta upp musslorna med hålslev och kasta de som inte öppnat sig. Reducera spadet med 1/3. Häll i grädden. Smaksätt med persilja och svartpeppar. Salt lär inte behövas, men smaka av. Lägg i musslorna igen och ge det ett uppkok ihop med grädden. Lägg ner räkorna så de blir varma. Korven skär jag i tunna små slantar som jag steker och ”strösslar” över vid bordet. Garnera med persilja och servera med Barillas goda tagliatelle med ägg som är ”lika god som färsk”.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

4 thoughts on “Skaldjurspasta på mitt sätt

    • Minns inte var jag fann den, kanske på Coop eller Willys. Jag tål inte fläskkött, så det blir alltid ”något annat” till mej. Vi äter sällan korv, men, ibland är det gott. Särskilt som extra smaksättare.
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

