Glida in på en ostmacka till Lergöken Cup

Jag glider in på ämnet Lergöken Cup som startar kl 15 idag! Det är en metartävling i familjeanda som går av stapeln inne i Ängelholm. Förmodligen kommer ca 200 lag att försöka flötmeta eller bottenmeta med majs, mask eller maggot för att försöka knipa åt sig en vinst. Det finns många vinster.🙂 Fast det är inte det viktiga. Det viktiga är stämningen. Alla pratar med alla, alla är hjälpsamma och alla har roligt och trevligt! Så brukar det vara på denna högst sociala tävling. Det ska bli roligt!

Nu innan tävlingen ska jag dricka en smoothie, dricka färdigt mitt te, tvätta håret, hämta placering i sekretariatet och köpa något gott och ätbart hos Tant Karins, hoppas hon har öppet, annars får det bli på Gröna kringlan. Hittills har jag läst lite, vattnat tomater, chili, paprika, gurka, physalis och fikon i växthuset. Solen skiner och vädret verkar bli riktigt varmt och molnfritt.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

6 thoughts on “Glida in på en ostmacka till Lergöken Cup

  1. Den här helgen har de Björnfesten i min gamla hemort, aktiviteten består av en fisketävling som håller på i 2 dagar, vinnare utses imorron.

    Nu har jag pratat med min handläggare på FK, alltså är det dags för nya intyg igen, blir så trött på detta, blääää ! Att få tag på sina läkare mitt i semestern är inte självklart alls. Använder ” mina vårdkontakter” till så mycket jag kan, recept, boka nya läkartider och läkarintyg eller annat. Det är en bra grej men tyvärr använder inte alla sjukhus och mottagningar i regionen detta.

    Igår tog jag 2 l dropp, kände mig totalt urlakad, är inte direkt pigg idag heller.
    Här bär grabbsarna ved och efter det ska min man springa en runda, han har ju inte kunnat träna denna veckan, han brukar vara hemma först omkring kl 18 och då äter vi middag.
    Ska allvarligt försöka komma på roliga saker jag kan göra, med eller utan sällskap. Har tappat det så jag får försöka komma på nåt.
    Du peppar mig på ett bra sätt, det är jag tacksam för.
    Varm hjärtekram och ha det gott
    Svar

    • Denhär tävlingen pågår under fem timmar idag. Vinnare utses ikväll. Platserna lottas ut, och jag fick en bra, tror jag.🙂
      Jag tyckte att det var skönt när jag väl fick sjukersättning. Lite lugn och ro, liksom. Fast jag har fått den i 2 omgångar, och sedan blev jag då utförsäkrad…
      Har funderat på att prova ”mina vårdkontakter, men inte gjort det än.
      Är glad att jag peppar på ett bra sätt. Hade det inte varit det, skulle det bara tagit energi, o det vill jag absolut inte.
      Varm hjärtekram till dej med och allt gott till dej!

  2. Det där ser väldigt gott ut. Som tur är glömde jag glassen förut så dent inar lite nu så det får bli mitt nattamål.
    Men pärer och morötter blandar du nog ihop med någon annan, det vet jag vad de är.
    Nu ill kamerorna.
    Jag köpte 45-200 och tyckte det var sk-t. Jag sa vad jag skulle ha det till och han sa att då har du bilden hör, händerna framför ögonen ,men inte alls så det fick jag lämna ttillbaka. Jag får bättrre med macro-kitet som följde med.
    Det här är upp till 500, jag ville ha 600 men har bara hittat ett och det var inte prissatt vet inte ens om det var till min kamera. NIkon själva har ett för 59.000:-, nej tack.

    Det jag har nu är Tamron tele-zoom-macro för Nikon.
    Vidvinkel tar jag sällan där får mina Panasonic vara med på ett hörn.

    Vad har du tänkt köpa nu? Du har ju den fina Panasonic G1 (är väl den?).
    Men bland vill man ha nytt, fråga mig nu har aag 7 kameror vrav 2 används , de allra första används inte alls. EnSony somär myckrt bra men batteriernas kostnad där kan man köpa en ny kamera förvilket jag gjorde med en Panasonic, har 3 Panasonic det får räcka.

    Ett stativ behövs, för den är framtung denna. Det finns ju enbenta som verkar bra till överkomliga priser.
    Jag ska till butiken på onsdag för jag fattar inte alla siffror och jox det har, försökte scanna in på tyska och översäta, gick inte bra. Så nu får jag en lektion tidsbestlld och allt, de är underbara på det stället.
    Efter det åker jag till mi nkusin hon bor väldigt nära där.
    Så vad jag tycker om det tar nog några dagar tll innan jag kommit igång.
    Jag tog ett par bilder när jag fick det, det går hålla men inte för länge. Och där blev deet zoom macro med förstoring. Milda makter, det här blir nog bra.
    Ang alla blåmärken är för de skar upp halspulsådern och när jag sedan fick en stroke till under operationen fick jag en shunt inopererad från ljumsken och upp därav blåmärken eller svartmärken Jag var kolsvart från ena låret och tvärs över magen ut på sidan. Nu börjar de bli lila . Det är sånt som ingår.
    Nu måste jag ta hand om glassen innan den rinner iväg.

    Önskar dig en fin-fin söndag

    Kram

    • Vad synd att du inte är nöjd med objektivet. Har ett i samma storlek, men förstoringen blir dubbel på min kamera, eftersom det är en micro 4/3. Den heter Panasonic Lumix G2 den jag har. Har lagt bud på ett Leica macroobjektiv på Tradera, får använda adaptor och det finns en orginal sådan.
      Så, det blir kanske ett objektiv ändå. lättare än att ha en kamera till, tror jag.
      De enbenta är smidiga, fast det jag har är trebent. Skaffade mig en fjärrutlösare också, det kan vara bra.
      Tamron gör helt ok objektiv, vad jag vet.
      Oj, skar upp halspulsådern och en shunt inopererad låter som mer än jag hade en aning om. Och vilket blåmärke, fy vad du varit/är öm! Tänk att du ändå kom dig såpass snabbt! Fantastiskt! Glad för det!
      Önskar även dig en finfin söndag!
      Kramar och allt gott till dej!

    • Hej!
      Du får ut i köket och bre en ostmacka med en rädismus på, eller en med rastapaprika…🙂
      Vi fick totalt pinsamt få fiskar, åtta ganska små, en mört eller löja och sju gärsar. Inget att hänga i en julgran, och inget att väga in… Fast vi klådde nog bottenrekordet på 19 gram.🙂
      Jag fiskade med er fiskekompis storebrors pojkvän.🙂
      Kram och allt gott till dej!!

Kommentera

