Magnarp – Björkhagen tur och retur

Mellan Magnarp och Björkhagen är det inte särskilt långt, men väldigt vackert!

På några ställen växer dehär vackra åkervindorna som påminner om både blomma för dagen och petunia. (Vet du vad den heter? min vän Baraenbildavmig visste)

Jag har sett ejdrar många gånger, men aldrig fått tillfälle att fotografera dem. Glad jag blev!

Flytflotten ligger utanför Björkhagen

Nu drar ejdrarna. Jag ser skönhet i rörelse och vattenstänk. Ofta flyger de så lågt att det ser ut som om vingspetsarna doppas i vattnet.

De små nyfikna blåkloade räkorna i det grunda vattnet kittlande mig på fötterna när de nyfiket kom nära när jag lyckades sitta blickstilla.

Stigen som leder tillbaka till Magnarp får mig att tänka på en saga med sin skuggiga led.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

6 thoughts on “Magnarp – Björkhagen tur och retur

  1. Men vad fina bilder, måste skaffa en ny kamera !!!!
    Tyvärr blir det ingen längre Skånevisit på oss i sommar, maken jobbar ju.
    Magnarp är det i närheten av där du bor ???

    Ha det gott !

    Kramas

    • Ja, Magnarp är en mil norrut härifrån. Har varit där idag igen. Har suttit och pratat med min svägerska som bor på vandrarhemmet där. Vi har suttit på en hed alldeles vida havet. Det var lugnt molnigt, stilla och doftade härligt från alla blommor.
      Min käre make ska tyvärr jobba mkt han med, men han har lite ledighet denna och nästa vecka.
      Allt gott till dej med en stor kram!

  2. Nu har du vari på en härlig prommis igen! Läckra bilder på räkorna, de ser så finurligt pigga ut!
    Är inte blomman någon sorts åkervinda? Håller med, de lummiga stigarna ser vackert sagolika ut! Vackra ejdrar!
    Kram

    • Ja, det är så skönt, och välbehövligt! *skrattar* Ja, precis så! Vad duktig du är på att finna mitt-i-prick-ord!
      Tack!! Åkervinda! Ska skrivas in! Tack!!
      Ejdrar är så vackra. De rör sig med så självklar enkelhet.
      Kram och allt gott till dej!
      Trevlig helg!

Kommentera

