Ängelholm i mitt kvarter

Dethär fönstret fann jag i mitt kvarter.

Det ser inte riktigt ut som en maskros, för den är större och fröna är lite annorlunda.

Rödbetsblad. Jag odlar bl a rödbetor. De är goda att koka och äta med en klick smör, eller ugnsbaka med lite olja. Rödbetor och lamm är en höjdare!

När det regnat kan en vanlig pensé/viol bli såhär vacker!

Denhär söta hunden bor i mitt kvarter.

Det finns otroligt många sorters klematis, dethär är min.

Ser du den gröna spindeln?

Den enda ros jag har kvar, står på baksidan av mitt hus. Den är sammetslen.

Idag har jag varit på loppis i Vejbystrand. Sedan åkte jag till Magnarp. Har suttit och pratat med min svägerska som bor på vandrarhemmet där. Vi har suttit på en hed alldeles vid havet. Det var lugnt, molnigt, i stillheten kändes det tydligt att det doftade härligt från alla blommor.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Ängelholm i mitt kvarter

  1. Aha, har du fått ditt macroobjektiv nu? Ja, du har rätt, det är ingen maskros, utan en… sån där annan växt. Visst syns spindeln, klart och tydligt! Alla bilder är drömskt vackra! Jag fastnar särskilt för de krispiga rödbetsbladen, för färgkombinationen och fröställningen för skirheten och den fina bakgrunden. Lyckat!

    Jag misslyckades med dagens fantastiska chans, har sällan tagit så uschliga bilder, men mådde inte bra, var darrig. Borde fotat med macro men tog telen för bekvämlighetens skull. Blä, vad sur jag är!
    Godnattkram

    • Ja, jag har fått det, en har ännu inte hunnit lägga ut några bilder tagna med det.
      Blir otroligt glad för bildberömmet! Tack! Jag tyckte som dej, rödbetsbladen blev finfina🙂
      Ibland blir det så. Jag har också missat chanser, det är så retligt!
      Kramelikramar och Allt gott till dej!!

      • Som jag skrev till dig på min blogg så var det inte den fjärilskonferensbilden som var från det tillfället. Det här skulle ha blivit en ny konferensbild, med andra vackra fjärilar och jag trodde verkligen att jag hade fått någon bra bild, så jag gick över till annat, bl.a. till att vänta på de svärmande jungfrusländorna, sex stycken över vattnet. Där fick jag ge upp, de satt aldrig stilla!
        Kramar

      • Förlåt. Är lite trög ibland. Idag lyckades jag med ett misstag till, eller rättare sagt ett missförstånd. Blä för sådana…
        Åh, jungfrusländor, de är fantastiska, men svåra att fånga. Jag har försökt en hel del.
        Kraamar och Allt gott till dej!

    • Jag vill minnas att Tarek smakade på den i Trädgårdsferdag. Ganska säkert. De ser så goda ut! i alla fall när de är någorlunda späda.🙂
      Kram och allt gott till dej!

  2. Jag har ju en bra bild på en jungfruslända ( inlägget ”Äntlingen!”) men jag tänkte att jag skulle fånga flera på samma bild, som med fjärilarna. Det gick alltså inte denna gång!
    Kram

Kommentera

