En tyst minut

Klockan 12 imorgon, kan den som vill ha en tyst minut för Norge, offren och deras nära och kära. (länk till regeringskansliet). Här en Facebook grupp om tyst minut.

Jag brukar oftast bara skriva om positiva saker, men hur kan jag göra något annat är skriva om det jag har på hjärtat just nu? Känner sorg och ledsamhet över det ofattbara som hänt. Jag har egna barn i samma ålder som en del av de döda och skadade.

Just nu hoppas jag innerligt att mördaren inte får som han vill – att få förklara sin ideologi offentligt. Han bör inte få göra det av ett gott skäl – han vill. Är rädd att det kommer att sprida ondskan mer.
Jag vill Framsnacka dem som kämpar för att på alla upptänkliga sätt stötta och hjälpa berörda människor i detta ofattbara trauma.

Allt gott till dej!

8 thoughts on “En tyst minut

  1. Vår gemensamma tysta minut måndag 25/7 är ett kall och ett måste för alla som inte har förhinder. Att mördarens ord inte får komma ut är ett annat viktigt uppdrag för Norge och dess rättsmaskineri. Denna ondskans man ska isoleras från världen och låsas in för all framtid…

    Med önskan om en bättre värld.

    Kramar till alla här.

    / Swen

  2. Jag förstår så väl hur du känner så…
    För mig är det viktigt att skaffa mig kunskap för att kunna förstå och förebygga.

    Han tjänar som ett belysande exempel för vart missledda tankegångar kan leda…

    Hemikramar och bara det bästa till dig ♥

  3. Fortfarande lika ofattbart som för en vecka sedan. Och nu alla begravningarna, så många tårar och starka känslor…. de fattas för Norge och för sina anhöriga, de hade bara börjat leva.
    Kramar

    • Ja, det har blivit många tårar, både framför tv’n och vid tidningen och på nätets nyheter.
      Mitt i smärtan är jag glad att det var färre döda än man trodde från början.
      Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

