Småbåtshamnen Ängelholm-Skälderviken

Här ser man båda pirarmarna som leder Rönne å ut i Skäldervikens havsvatten

Vår kleiner munsterländer Jessi rister sig efter ett dopp i Rönne å

En vacker träbåt med piratflagg, svallvågorna kommer av en annan båt som körde snabbare än nödvändigt…

Småfisk i strandkanten, de tar skydd mellan och innanför stenarna som kantar pirarmen

En segelbåt på väg in. En fiskare till höger.

Andra pirarmen, samma soldränkta segel. Fint att NÅGON som har segelbåt verkligen seglar….🙂

Segelbåten från andra hållet. Den och jag vinkar adjö!

Jag vill Framsnacka Ljusfesten i Ängelholm imorgon, och den internationella matmarknaden fortsätter.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

15 thoughts on “Småbåtshamnen Ängelholm-Skälderviken

  1. Härliga bilder. Nu har det lovats sämre väder och då är det inte lika kul att fotografera. I alla fall inte om det regnar. Man får hoppas det fina vädret kommer tillbaka igen för jag gillar höstens alla färger. Gubben min blev lite vrång när han fick stanna vid vägkanten i höstas för att jag ville fotografera några löv. Han tyckte jag var jobbig.

    • Han, som min make får leva med vårt intresse. Ibland kär maken iväg mig till platser där han tror att jag kan ta fina bilder.🙂
      Har provat kamera och paraply, det är roligt att ta bilder på vattendroppar, och ljuset är så annorlunda när det regnar.
      Hoppas ovädret väntar till lördag, imorgon är det Ljusfest!
      Allt gott till dej!!

  2. Lika vackra foton som vanligt.
    Jag var faktiskt i Ängelholm för ett par veckor sedan. Tyvärr var inte vädret riktigt på vår sida då🙂

    • Det är onekligen en skönare plats när vädret är ”rätt”. Idag är det mulet, men 20 grader är behagligt.
      Glad för bildberömmet!
      Allt gott till dej!!

    • Vad roligt att vi fick kontakt igen. Jag hade bara din gamla adress på AB.
      Är oerhört glad att du känner så inför mina bilder! Roligt att kunna förmedla.🙂
      Kram och allt gott till dej!!

  3. Det är vackert där, min man har en moster som bor i Skälderviken, så dit har jag varit några gånger.

    BS Exakt, det tycker jag med, dessutom verkar personen i fråga som anklagar mig för detta inte vilja kliva fram och berätta. Eftersom jag vet vad jag gör och inte, tar jag inte obefogad kritik, om jag tabbat mig erkänner jag orkar inte med lögn och förbannad dikt. Om hon lyckats i sitt uppsåt vet jag inte, hoppas inte det.

    Tack så hjärtligt vännen !

    Kramar och ha det gott

    • Jag har nära till Skälderviken. Det är jag glad för. det finns både en havsvik och ett samhälle som heter så.🙂
      Varmt lycka till med att saken blir utredd!
      Kramar och allt gott till dej!

  4. Jag försöker kommentera en tredje gång. Jag vet inte vart mina kommentarer tar vägen, mysko är de och lite obehagligt. Jag skrev något om vackra stämningsfulla bilder och att jag gillar de färggranna seglen, visste inte att de ser ut så nuförtiden. Den gamla träbåten blir min favorit i denna omgång.

    • Jag hade samma krux hos dej! Minns du? jag kommenterade på flera ställen, och vips fanns inget där! Hemskt obehagligt!
      Träbåten var oerhört vacker även i verkligheten. Underbar!
      Kramar och allt gott till dej!!

      • Ja, jag minns att du skrev det. WordPress verkar vara väldigt instabilt just nu, samma sak har hänt mig hos flera bloggare.
        Kram

  5. Så fina bilder. . Det är mina föräldrars sommarstuga man ser på den 1:a bilden (med röda taket ). Jag var där för ett par veckor sedan

    • Den har verkligen ett suveränt läge.🙂
      Då var det dej jag träffade när jag knackade på och frågade om du sett mitt kamerastativ? Det har kommit tillrätta.
      Allt gott till dej!

Kommentera

