Fåglar vid hamnen i Ängelholm-Skälderviken

Det fick bli ett extra inlägg med bara fåglar från vår sköna eftermiddag i Skälderviken. Jag träffade en man med en bebis, och dennes mamma. Jag känner dem, och fotograferade, men glömde fråga om det var ok att jag publicerade, så tyvärr… Det fina var, förutom en ljuvligt söt bebis, att när mannen kom, såg det ut som om han bar på det värdefullaste i hela världen!

Denhär gången tog tärnan inget, men gången innan gjorde den det. Den hade en liten fisk i näbben när den steg igen. Tänker på Evert Taubes Sjösala vals ”Tärnan har fått ungar och dyker i min vik”

Hur hon gör, ejdern när hon reser sig upp i vattnet för att rista sig vet jag inte, men det ser lite kul ut

Här dyker hon istället

Gräsandshannen har ruggat och är nog bara stilig i honans ögon. Hon har ett dun i munnen. På ena pirarmen

Nu kom jag eller hunden för nära, och den misslyckade bilden är lite kul, tycker jag

En sädesärla har slagit sig ner på en vit träbåt

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Fåglar vid hamnen i Ängelholm-Skälderviken

  1. Det var en trevlig bild där du och hunden kom för nära. Den ser ut precis som bättre fly än stanna kvar. Men det var förstås klass på alla foton. Den lilla sädesärlan är för söt också. Ha det bra.kram/Anita

    • Tusen och varmt tack för att du gör mig glad med din kommentar!
      Ja, jag tyckte att den var kul, annorlunda. Likaså den där hunden rister sig är komisk ”fel” liksom.🙂
      Allt gott till dej med en kram!

  2. Jag har tittat på dina fina bilder och har inte glömt bort dig, men jag har inte kommenterat…

    Jag ser fram emot att se dina bilder från ljusfesten i år….

    Hemikramar ♥

    • Kära vän! jag är ledsen att jag måste göra dig besviken. Jag hade väldigt ont och var helt orkeslös, så det blev ingen Ljusfest för mig. Det var svårt att stanna hemma, det har jag inte gjort tidigare, men jag var så illa tvungen.😦
      Glad att du varit här. Coma har inte riktigt kommit igång med bloggandet har jag sett.
      Kram och allt gott till dej!

  3. Vad tråkigt =0( men du tog ju fantastiska bilder förra året =0)

    Det har varit tungt här som du vet när maken inte mått bra =0(

    och nu kommer min operation också…

    Så det känns lite eländigt här med…

    Massor av Hemikramar och bara det bästa till dig ♥

    • Tack igen, min vän! Jag hade tänkt ta med stativ och filma lite. Tittade en kort stund på fyrverkeriet från ovanvåningen.
      Har haft många sängliggande dagar nu. Trött på det. Kanske är det för att jag är förkyld.
      Min granne har fått samma diagnos som din maken. Pratade m honom, han sa att han tycker att han bara har 20 % av energin mot tidigare.
      Jag kan bara önska att operationen ska bli otroligt lyckad på alla sätt!
      Stor kram och allt gott till dej!

Kommentera

