På släktträff i Värnamo

Utsikt från golfrestaurangen, Värnamo

Vår 9,5-åriga tyska jaktterrier njuter av att bada. Du ser att svansen viftar🙂

En liten del av Hindsen

Naturligt vackert

Jag är en trädkramare🙂

Jag fick med två trollsländor. Troligen mer tur än skicklighet. Det fanns otroligt många skräddare på vattenytan.

Klarbär i trädgården. Det är gott!

Det är en sorts daimtårta som min kära faster har bakat. En nötig botten, med kant, daimbitar på botten, och till slut fyller man ”hålet” med grädde. Mycket, mycket god!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

16 thoughts on “På släktträff i Värnamo

  1. Åhhh vilken utsikt på första fotot. Blev sugen på klarbär, inte ofta man ser sådana nu. Vi hade sådana träd när vi var små, de flesta tycker bären är för sura men jag gillar dem. Numera ser man mest bigaråer tycker jag.

    • Det är sjön Hindsen. Den är fin, och utsikten från golfrestaurangen är hänförande.
      Klarbär är en anings syrliga, men oj vad goda! Friska liksom! Vi har ett bigarråträd, fast i år tog bladlössen över och det blev inte många bär.
      Allt gott till dej!

    • Tårtan var otroligt god, ännu godare än den ser ut. En ljuvlig hembakad sådan.
      Det var fint där vid sjön🙂 Roligt att du gillade bilderna!
      Allt gott till dej!

  2. Lustigt. Jag har också just varit på släktträff, men på makens sida. Idag fastnar jag för bilderna ett, tre och fyra. Fyran skulle kunna bli en underbar tavla! Klarbär är helt klart jättegott, men det är oftast fåglarna som hinner kalasa på dem. Dajmtårta få andra äta, jag har diabetes och festar loss bara ibland.
    Kram

  3. Glad jag blir! Tack! Ja, jag bara tog ett par bilder, och tyckte om ljuset och ”strecken”.🙂
    Kul att du också varit på släktträff.🙂 Det är i viss mån sådant man gör på sommaren, när alla är lediga. Jag ska i väg till helgen igen, släktträff, på mammas sida.
    Jag är glad att det fanns så många fina klarbär kvar. Plockade åt åt ”så det stod ut genom öronen”. Liiiite svåra att nå för en kortis som mig, bara…🙂
    Tråkigt att höra att du har diabetes.
    Kram och allt gott till dej!

    • Jag såg av ditt svar hos mig att du är dålig. Så tråkigt. Jag blev också väldigt dålig av bifärden och av att vara på benen i flera timmar i söndags. Två dagar av fruktansvärd värk och influensakänsla, men jag kravlade mig iväg till mamma igår eftermiddag i alla fall och det var skönt att träffa henne. Idag kommer annan input, mina livsjnutare och dottern med nytjejen. Ska bli så roligt!

      Jag blev väldigt väldigt ledsen när jag fick besked om att jag hade diabetes typ 2. Jag är ingen sockerråtta, äter sällan kakor, godis eller efterrätter, men att det blev helt förbjudet kändes som en chock och jag sörjde. Nu har det gått ett tag och det är inget problem längre, har förstått att jag kan synda någon gång ibland, t.ex. med årets mjukglass. Jag äter förmodligen för mycket frukt och bär för att det ska vara nyttigt, men…

      Hoppas att du hinner återhämta dig innan du ska iväg på ny släktträff!
      Kramar

      • Hej!
        Varmt tack för din medkänsla. du gör det på ett bra sätt inte ”stackars dej” – sååååå skönt! i mina ögon är du en raring!
        Vet hur det är, ibland gör man saker man varken orkar eller klarar men ändå inte kan låta bli. Min vecka har varit trög, men var ändå på bloggträff i måndags. Jätteroligt, men jag var helt under isen efter det.
        Just nu har jag saker att packa, men krafterna är slut. Får väl vila ett tag till.
        Hoppas du får en skön helg min vän!!
        Kramar och allt gott till dej!

  4. Nu kommer jag att försvinna några dagar eftersom jag opereras i morgon bitti =0(

    Men jag ska höra av mig så fort jag orkar

    Massor av hemikramar och allt det bästa till dig!!♥

    • Jag kan bara varmt önska dej lycka till, och hoppas att allt går väldigt bra på alla sätt!
      Ta väl hand om dig själv. Jag menar det!
      Kramar och allt gott till dej!!

  5. Weee, sötaste lilla Ella❤
    Rick ser ut exakt likadant när han simmar =D Svansen viftandes ovanför vattenytan så vattnet skvätter =D

    (Imorron ska vi äta gott och fira honom, glass/tårtbit till mig och mamma och leverpastej till Rick och kisarna! Sen har jag ett stort ben till honom och min mamma ska köpa en boll imorron =) Det är ju inte alla dagar plutten blir hela 5 år!)

    • Jag sänder ett varmt grattis till lillkillen! Ella hälsar (hon ligger här vid mina fötter)!
      Det ser väldigt kul ut när hon simmar!🙂
      Kraaaamar och allt gott till er båda!

  6. Tack, Carina! Jag tänker mig att vi är lika där, vill inte bli stackrade med, det räcker med att folk förstår. I natt var jag så dålig att jag nästan tänkte att jag nog måste till akuten och få en smärtstillande spruta eller nåt, men till slut måtte jag ha somnat i alla fall.

    ibland kan man ju inte välja vad man gör och inte gör. De här dagarna när vi mellanlandade hemma mellan släktträff och torpet skulle rymma en del. Jag måste besöka mamma. Vårdcentral för prover, apotek för mediciner. Barnbarnens onsdagseftermiddag är inbokad i kalendern. Nyblivna mammadottern med nyaste barnbarnet – inget måste men… Och så en hel massa tvätt, som maskinen tar hand om bara jag stoppar in och tar ut och hänger upp/stoppar i tumlaren. i normala fall går det bra, tvätten orkar jag. Men nu har det varit extremt jobbigt. ja, du vet hur det kan vara. Idag har jag inte gått utanför dörren. Satt och tänkte på att det skulle jag vilja ha från affären… men besinnade mig. V i l o d a g . Punkt slut.

    Hoppas att du orkar packa klart och att du inte förtar sig sedan! Trevlig vilsam helg önskar jag dig!
    Kramar

    • Hej!
      Ja, jag tror nog också att vi har många likheter. Det är roligt!🙂
      Det är fruktansvärt att ha så ont. Enda gången jag tänkte sjukhus var nog i början efter olyckan, då tänkte jag att ”något måste vara allvarligt fel”.
      Skönt att du somnade till slut. Smärtan tar ju kraft!
      Jag brukar försöka att inte planera in mer än en sak i veckan, så kanske jag klarar det. inte lätt. ja, du vet själv.
      Hos oss, tvättar jag, och sonen eller maken hänger. Ibland tvättar maken. Har städhjälp till golv, fönsterputs och toa. Tur.
      Nu har jag i a f packat, och gjort Biryani, en sorts indisk festrätt. har aldrig gjort det förr, men jag har redan avvikit från receptet. Det luktar gott.
      Det är väldigt trevliga och vänliga släktingar, i Vingåker.🙂
      Kraaaaaaamar och allt gott till dej!!

Kommentera

