Bloggträff i Helsingborg

Vi träffades på Ebbas fik i Helsingborg. Jag, Epazote och Virknålen. Kan bara säga goda saker om båda tjejjerna! Här hamburgare som serverades i amerikanare. Kul! De är riktigt goda! Efter det delade jag och Epazote på två kakor, ”poppis” och en ”citron-hallon-cheesecake”. (vi blev mycket, mätta, och jag skojjade om att jag kunde rulla hem) Båda var enastående. Gillar du unik 50-talsmiljö och hembakat, är Ebbas stället!

En del av skyltfönstret till lilla bohaget. Epazote fastnade för soffan

En blomtårta! Läckert! Inne på lilla bohaget!

Pistachia är ett  fräscht ställe på Drottninggatan i Hbg. Här färskpressad mango med jordgubbar, banan och hackade nötter i. Såååååååååå gott!

Jag vill avsluta med en Framsnackning: Idag när jag stod i kassakön på Willys, var det en man med hela vagnen full av varor som frågade om jag ville gå före med mina tre varor. Jag tackade varmt och sa att ”det var inte igår”. Killen framför honom igen ville också släppa förbi mig, men han hade inte många fler saker än mig, så det avböjde jag, men som han sa ”jag lyssnar och lär mig”.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Bloggträff i Helsingborg

  1. Vilken fin blomtårta.
    Jag har faktiskt också fått gå före när jag hade lite varor men har också låtit någon annan gå före om jag har handlar mycket. Numera är vi bara två så nu blir inte vagnen lika full som förr när man var 5 personer.

    • Ja, den är fin!
      Det händer sällan att folk erbjuder sig. Väldigt sällan. Jag blev glad! Vilket jag sa såklart.
      Vi är snart bara två vi med. Yngste sonen ska börja studera 29 augusti.
      Allt gott till dej!

  2. Det är verkligen roligt när folk är artiga och trevliga och skojigt med den läraktige! Fina bloggträffsbilder, ni verkar ha trevligt! Och så skriver du om kakor igen….hmmm.
    Kram

    • Ja, det är glädjande, väl värt att Framsnacka! Kanske extra kul med den yngre, som lärde…🙂
      Vi hade mycket trevligt, många skratt🙂
      Jag har väääääääldigt svårt att leva ett liv utan kakor – min ”hemliga” last…
      Allt gott till dej och en go kram!

    • Ja, det gjorde mig verkligen glad. Numer känns det som att folk ”väljer att inte se”, alla är så stressade. Kanske därför jag uppskattade vänligheten extra mycket?!
      Kramar och allt gott till dej!!

Kommentera

