Ardennerföl igen

Jag fick möjlighet att åka till hagen igen. Denna gång hade fölet vuxit och fått så mycket självförtroende, att det kom fram till mig och jag fick klappa det. Det fick mitt hjärta att klappa och ögat var inte helt torrt…🙂

Bedårande!

Nu är fölet för högt för att kunna gå rak under mammas mage

Hingsten var den som först kom fram till mig, sedan kom de andra hästarna också. För min del var denna stund av nära-ardenner-kontakt verkligt upplyftande och gjorde mig lycklig.

Här kan du läsa om förra gången jag tittade på fölet.

Jag har smärtproblematik sedan en trafikolycka för 8 år sedan. Ofta hindrar smärtan mig från att orka vara här, både för att skriva och kommentera hos er andra. Jag berättar det som en förklaring, ifall du undrar/undrat. Och jag vill poängtera att jag inte vill att någon ”tycker synd om mig”. Men, det känns underbart med omtanke! Tack kära, rara Hemimamma för din omtanke! Du är väl värd att Framsnackas! Klicka här och läs!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Ardennerföl igen

  1. Så härligt vackra och stämningsfulla bilder på hästarna! Jag riktigt känner värmen från dem och gläds med dig över stunden du fick! Roligt att se dig igen!
    Varma kramar, Carina!

  2. Tack min vän! Jag känner mig mycket glad över att jag kunde förmedla den goda känslan som jag hade! Det var guldkant på tillvaron!
    Är en hårsmån från kasst idag igen….
    Varma kramar och Allt gott till dej!

  3. Jag älskar ardennerhästar… ♥

    Tack för dina fina ord, men du har stöttat mig så många gånger så det känns självklart att äntligen kunna göra något för att göra dig glad, Det är ju vad vi har vänner till eller hur?

    Massor av hemikramar och bara det bästa till dig ♥

    • 🙂 Jag skulle ha sådana, eller möjligen shire om jag hade en gård.
      Oavsett vilket, känns det otroligt skönt med omtanke av en vän!❤ Du tas inte för givet!
      Allt gott till de!
      Fredagskramar och en bamsekram dessutom!❤

    • Hej!
      Jag känner mig oftast bekväm med hästar. Och älskar deras styrka och graciösa rörelser🙂
      Ja, jag misstänkte att det var uppvisning. Otroligt!
      Hoppas du får en riktigt god helg!
      Allt gott till dej!
      Kram!

  4. BS Vi ska inte ropa hej förrän det är klart ! Men nu verkar iaf handläggaren ha kommit till insikt, tror det betyder en hel del att ha den med sig.

    Tycker det är fantastiskt att ni har hållit ihop så länge.
    Min syster och hennes man blev ihop när jag var 7 år, hon är 12 år äldre, och de håller ihop än. De är nästan unikum, det finns inte så många av dom som håller ihop lääääääääääänge.

    Ha det gott du med och trevlig helg !!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar

    • Nej, inte ropa hej, men vilken fantastisk känsla att ha en person som tror på dej!

      Jag tycker också att det är fantastiskt. vi träffades när vi var 19 år, och gifte oss när vi var 22. Väääääldigt ungt, ja. (fast det tyckte vi såklart inte då)
      Vi har väl haft både bättre och sämre dagar tillsammans, men kärleken består. Vi är ”glada i varandra” fortfarande, skulle jag vilja säga. Det är härligt! Vi har en hel del saker gemensamt. Vi är pussiga, kramiga och fysiska🙂 Vi pratar mycket med varandra, och gör det allra mesta ihop. Vi uttrycker kärlek varje dag och har humor, det tror jag är viktigt.
      Nu den sista september firar vi att vi varit gifta i 22 år.🙂
      Kraaaaaamelikramar och allt gott till dej!

  5. Har du med haft problem med det bråkiga/skiftande vädret? Min kropp har nästan fått härdsmälta känns det som pga det..
    Men det värsta börjar lägga sig. Träningen med Rick har hållit mig igång =)

    Hästar är riktigt fina, och dessa här uppe är bland dom finaste! Helt klart =D

    • Jag vet bara att blir det svalare, så blir det ondare i nacken…
      Bra för både dej och Rick att ni har varandra🙂
      Ja, jag är helt såld på hästarna.
      Kramelikraaaaaaaaaaamar och allt gott till er båda!

Kommentera

