Varning för kryp…

Varningen är till dig som inte alls gillar de små saker som kryper, flyger och spinner vackra nät bland tallens grenar (och ibland i skrymslen inomhus). Här kommer flera…

Quasimodo- för att han är så puckelryggig (klicka på bilden för att förstora)

Med tanke på att de ser ut som små pansarvagnar, är jag glad att de inte ens är 2 cm långa.

Skogstordyveln har jag sett många gånger den sista tiden. Maken säger att han sett deras skal i rävspillning, vilket säkert stämmer. De äter spillning om de får chansen.

De är metallskimrande, och man ser dem på lång väg i allt det gröna

Käre maken lyckades fånga denhär vackra trollsländan på bild. Tror att det är en sorts ängstrollslända. Kanske en hona av sorten tegelröd.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

18 thoughts on “Varning för kryp…

  1. Stiliga kryp du hittat! Jag såg ett program om faraonernas heliga skalbaggar – de är dyngbaggar. Rullade stora bollar av spillning för att ha till kommande kalas. Tordyveln är säkert en slags dyngbagge också. också.

    • Ja, det känns sannolikt. jag tänkte när jag förstorade den att ”oj, den skulle platsa i en science fiction”, som monster!
      Lite kul och lite läskig.🙂
      Kramar och allt gott till dej! Glad att du tittade in!

  2. Du är snäll som varnar så att insektsrädda kan låta bli att titta in! Helvackra bilder på en osedvanligt vacker tordyvel har du fotat! Quasimodo är också läcker – du har har för övrigt fantastisk fantasi när du berättar till dina bilder!
    Godnattkram!

    • Ja, det var min avsikt. Jag vet att det finns.
      Din kommentar värmer och gör mig väldigt glad!
      Ja, jag har nog fått ett gott mått fantasi. Kanske därför som jag uppskattar det lilla?!🙂
      En stor kram och allt gott till dej!

  3. Jättehärliga bilder som alltid !!!!!

    BS Det känns jättebra med.

    Nu har hadläggaren skickat på mig en sk SASSAMkarta som jag ska fylla i inför sjukers.prövningen ???? Måste ringa henne imorron och fråga hur jag ska göra, fattar inget och jag brukar vara bra på sånt.

    Hur håller man kärleken vid liv så ??? Tror ni har listat ut det och jag tycker det låter fantastiskt. Är jätteglad för er skull. Grattar er redan nu till 22 bra år. Hjärtligt GRATTIS !!!!!!

    Ha det gott vännen och kramelikraaaaaaaam från mig

    • Varmt tack min vän!
      Jag vet inte ens vad en sådan karta är. Har aldrig fått i a f. Undrar om det kan vara något bra soom jag borde be min handläggare om.

      Det finns stor glädje och trygghet i att kunna hålla kärleken vid liv. Tackar och tar emot gratulationerna med ett brett leende
      Stora kraamen och allt gott till dej!

  4. BS Är som du, väldigt godtrogen, men inte den här gången. Tror minsann jag blivit mera misstänksam av mig. Handlar inte heller av tavelförsäljare eller annat löst folk. Vi funderar också på att sätta i glödlampor med sensorer på gaveln och på baksidan huset, trots att det rör sig lite djur här.
    Har inte ringt handläggaren på FK än, ligger nämligen sjuk och orkeslös. Kräktes i tisdags och fick världens flöde i stomin, så jag tar dropp på dropp och hoppas det ska vända snart. Just nu går dagens andra liter. Det blir snart bättre, det värsta är att det tar sån tid bara.

    Ha det så gott !

    Kramar

    • Fy vad hemskt att du varit så dålig. Visste inte att du har stomi. Vet ju att du åker in emellanåt, och undrar om du slapp det denna gången.
      Jag har haft väldigt ont i en vecka nu, men det värsta är att jag är så orkeslöst trött när jag har så ont. Jag sover och sover… och det hjälper liksom inte.
      Kramelikramar och allt gott till dej!

Kommentera

