Madrugada

När jag var en ganska ny bloggare (2007), skrev jag om Madrugada vid ett tillfälle. Det är ett rockband som har sina rötter i Nordnorge (Tromsötrakten) precis som jag. Har just lyssnat på en av deras låtar, och tänkte dela med mig.

Jag hörde Madrugada på TV första gången för drygt fem år sedan, det var en direktsänd gala från Tromsö och jag fastnade verkligen för Sivert Höyems röst. Han är numer soloartist.

http://www.youtube.com/watch?v=HHDTWRxkBZc&ob=av2n Klicka, på länken.

På tal om Nordnorge, har jag verkligen god lust att resa dit! Min käre morfar är 95 och sist jag pratade med honom, bad han mig komma och träffa honom en sista gång.

Jag kommer inom kort med ett nytt fotoinlägg. Var i skogen igår igen, och har lite bilder på bl a älgar att dela med mig av.

Önskar allt gott till dej!

4 thoughts on “Madrugada

    • Jag har inte tänkt på likheten, men tja en anings, jo.
      Morfar, det är han med myskoxarna. Hoppas kunna resa.
      Du har gott minne, kära Hemi!
      Kraaaaaaaaaaaaaaaamar och allt gott till dej!

  1. 95 år är en hög ålder så det finns kanske inte så mycket tid kvar. Hoppas du får tillfälla att åka och träffa honom en sista gång! Jag har nog aldrig hört något med Madrugada. Eller jag kanske har det utan att veta om det…
    Kram

    • Ja, det är en hög ålder. Jag hoppas innerligt att jag kan resa.
      Madrugada är kända i hela europa, men ändå inte. Jag har nog aldrig hört dem på radion, vad jag vet….
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

