Brostorpsån, amiral och nordsvenskar

Det sägs att fjärilar smakar med fötterna. Amrialfjärilen har fällt ut sugsnabeln desssutom

En hopräfsad hög med fallfrukt blir mat år många

Nordsvensk vallacken hade fått en grangren som fastnat i pannluggen. Jag tog bort den, den var ganska intrasslad. Han var tveksam först, men verkade nöjd när jag var klar.

Stoet har så fin bläs. Fölet höll sig utom fotohåll.

När grenen var borta ur manen, klappade jag vallacken, han var så lugn och vacker.

Lite längre exponeringstid gör Brostorpsåns lilla fall effektfullt

Samma å, den ligger i Halland, en bit öster om Halmstad.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

9 thoughts on “Brostorpsån, amiral och nordsvenskar

  1. Jasså, det är där de mellanlandar, våra amiraler, på väg söderut! Tänk vad mycket gott i ett stort äpple – ren äppeljuice! Så fina bilder på hästarna igen! Det är bra lång lugg han har, hingsten, besväras han inte av den, tro? Och de där ögonfransarna, dem skulle man ha – härlig bild! Den nedersta åbilden med de våta stenblocken är helt underbar!

    Nu kommer snart illbattingarna/livsnjutarna så jag ska slita mig från datorn.
    Kram

    • Japp, det fanns flera där, de flesta flög iväg när jag kom, men några satt glupskt kvar och drack äppeljuice.🙂
      Tack! Jag stannar till där så ofta jag får tillfälle. Jag tycker mycket om de där hästarna! Jag tror inte att han besväras av luggen, det verkar inte så, men grenen var inget vidare. Ja! Vill oxå ha så långa ögonfransar! Jag t o m lutade min panna mot hand nos, han doftade underbart, och tog en bild när han tittade tillbaka”.
      Jag tycker själv bättre som ”sidobilden” än den större helheten. Fast jag brukar ju ofta snöa in på detaljer.
      Då får du en härligt livlig eftermiddag.
      Kram och allt gott till dej!

  2. Ja, som vanligt tar du makalösa bilder! Jag älskar Ardennerhästar för att de utstrålar sådan styrka och jag älskar bilden på forsen som utstrålar sådan vildhet!!

    Hemikramar och bara det bästa till dig!!

    • Vad glad jag blir!
      Jag älskar ardenner av samma anledning🙂
      Ja, det finns faktiskt både lite lugn och lite vildhet i samma bild, det tycker jag om!
      Kraaaamar och allt gott till dej!

  3. Hästar är vackra djur men jag håller mig på avstånd.Jag är inte rädd för dem men har en viss respekt. Jag red en gång för många år sedan men gör inte om det.
    Jag har läst i tidningen nu ett par gånger att i området härom kring har någon gett sig på att skära på hästarna i hagarna.De har inte hittat förövaren/förövarna. Såna som gör så mot djur skulle inte få lov att gå lösa i samhället. De är inte bättre än de som ger sig på barn. Stackars hästar. Här hos oss är det sommar idag. Sol och + 22 grader i skuggan. +28 grader i solen. hoppas ni också har fint. Ha det bra.Kram/Anita

    • Ja, hästar är mycket vackra! Klart att man ska ha respekt för dem, precis om för hundar utan att vara rädd.
      Jag har inte ridit på 9 år, men har lust att göra det igen. Sist jag gjorde det var det på en halvdagsritt på islandshäst. Vi red både i skog och på äng, och det kändes som att det var första gången jag kunde le, efter att min kära farmor dog.

      Det är så hemskt med människor som behandlar djur illa, att man medvetet försöker såra dem över går mitt förstånd, och det gör mig ledsen.
      Här var det molnigt i torsdags, men finfint väder både igår och idag! Idag satt jag, mamma, äldste sonen m flickvän och väninna L på altanen och svettades, vi fick öppna glasdörrarna helt… Eller sätts oss i skuggan på trappen.🙂 Jag älskar brittsommar!
      Allt gott till dej! och en go kram!

  4. Pingback: I hästhagen | Framsnacka

Kommentera

