I gränstrakten

Igår var jag hemma hos mamma en stund, efter att ha lyssnat på en föreläsning med Jenny Berggren. Jag Framsnackar gärna att du lyssnar på henne vid tillfälle! Mina föräldrar bor i Skåne men stort sett på gränsen till både Småland och Halland. Gränsen går i en sjö, där jag brukade bada ofta och i timtal (från april till oktober) som barn. Vi brukade ropa till dem som simmade lite långt ut att ” akta så du inte simmar till Småland”. Vad som nu hade varit så hemskt med det…

Några bilder från gårdagen

Utsikt från baksidan av mina föräldrars gård. Morgondimman börjar lätta.

Nätet är tydligt och daggtyngt.

En naturligt utsmyckad fröställning

Kreativt tycker jag. Det står vid infarten till föräldrarna till en gammal klasskamrat från grundskolan.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

16 thoughts on “I gränstrakten

  1. Väldigt fin cykel. Det har varit en sådan underbar vecka med så härligt väder men som sagt det trevliga brukar ta slut. Nu ska hösten och rusket komma.

  2. Men vilken härlig cykel! Att bara komma på idén… Jag tror att du har visat bilder från dina föräldrars gård tidigare, eller hur? Nu smyckar sig naturen med diamanter och pärlor, jag hittade en i prydnadskålen nyss – vackra nät du har fotat!
    Kram

    • Personen som gjort den är oerhört kreativ! Mamma till en klasskamrat som jag hade i grundskolan🙂
      Ja, det är inte så länge sedan jag hade bilder därifrån.
      Ja, visst är det fantastiskt med de naturliga smycken som gnistrar efter regnet, eller innan morgondaggen blivit dimshok.
      Stor kram!
      Allt gott till dej!

  3. Hej vännen!
    Äntligen har jag kommit in här för att få se på alla dina finfina bilder.
    Du är ju såååå duktig att fota och att hitta fina motiv!
    Jag är ju annars inte här inne som du märkt. Jag har mått så dåligt länge nu.
    Kom hem i söndags från att ha legat på akuten i fem dagar.
    Var i onsdags morse på VC för att ta PK kontroll, men jag kände mig svimfärdig så en sköterska undersökte mig och pulsen var hög o blodtrycket lågt så det blev ambulans in till Lund. Jag var glad att jag kom in där för sen kom det blod med avföringen i flera dagar o jag spydde blod. De tog gastroskopi två gånger o så fick jag tre påsar blod o en påse plasma.
    Jag fick naturligtis fasta i tre dagar, men fick dropp hela tiden.
    Men de har ännu inte kommit fram till varför mitt blod försvinner. Det sista är nu att jag ska gå igenom en operation eftersom jag har ett magbrock på 20 cm och magsäcken förflyttar sig uppåt och trycker då på annat som ev. kan blöda.
    Så vi får väl se vad som händer, men det enda jag önskar är att få lite ork så jag kan ut och gå.
    Förlåt att jag inte har hört av mig innan! Önskar dig allt gott! Stor kram!

    • Hej! Jag har undrat lite vart du ”tagit vägen”. Tråkigt att höra att du varit dålig. Jag har själv haft ett jobbigt år.
      Jag blir väldigt glad över allt bildberöm! Jag fotar så mycket, att jag tror att jag utvecklas lite.

      Att ligga på akuten är inget vidare, det händer så mycket överallt att det är svårt att få ro.
      Är det inte så att om man kommer till Lund, så vet man att man är i kompetenta händer, och samtidigt är det allvarligt…
      Det är kass att inte ha ork. Det vet jag alldeles, alldeles för väl.😦
      Jag hoppas innerligt att du snart får mer ork, och att de blir kloka på vad de kan göra för dig!
      Stor kram och allt gott till dej!

Kommentera

