Höstfägring

De två japanska lönnarna är nästan overkligt färgglada. Men, jag gillar glatt, så varför inte!

Bilden är en färgbild, ett ensamt lönnlöv på ett grovt utebord

Gult är inte alls fult!

Ormbunke, varför heter den så? har bytt till höstskrud. En verklig färgklick!

Där det var skuggigt satt frosten kvar

En ljuvlig morgonsol kämpar sig fram mellan träden och skapar ett magiskt vackert ljus

Morgondimman stiger över en kylslagen skogsåker

Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp”, du minns kanske Electric banana band med Trazan och Banarne? Det var svampar som inte var frostskadade, tror jag🙂

Som barn tyckte jag att Bok var det konstigaste namnet på ett träd. Bok är numer favorit!

I det fantastiska gryningsljuset, blir skogen till en magiskt vacker plats!

Ett ensamt löv fångade min uppmärksamhet. Det sköna finns i det enkla.

Jag är glad att du följde med mig på en höstpromenad. Hoppas att du haft en trevlig helg!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

14 thoughts on “Höstfägring

  1. Vad härligt att hitta nya bilder av dig. Läste att du är tröttare än vanligt och det låter inte bra alls.
    Hoppas att det är tillfälligt.

    Verkligen magiska bilder, ljuset är underbart! Jag väljer just ljusbilderna som favoriter fast alla är väldigt vackra: Morgondimman, morgonsolen som faller in bland träden, gryningsljuset i skogen och ljuset på boklöven. Underbara ljusbilder. Ormbunke är en sån där folketymologi, det heter något med Wurm- på tyska och det betyder ju mask. Man har använt rötterna till att bota mask i magen. Ormbunksbilden är en riktig höjdare! Era ombunkar verkar inte har skrumpnat så där fult som de flesta här har gjort, utan bara ändrat färg.

    Jag var också ute med kameran igår, för första gången på länge lite längre. Det var härligt, hade saknat det. Men dagen idag var en straffdag och det gick inte ihop med det jag skulle göra så det blev riktigt tungt, har legat flera timmar nu. Håhåjajaj.
    Ha det gott!
    Kram

    • 🙂 Det känns verkligen bra att du säger så! Varmt tack! Det är tyvärr så, att sommartid är ganska okej, höst sisådär, och vintern är helkass. Så, ja. Hm.

      Ja, ljuset känns som huvudmotivet. Morgon, gryning är faktiskt ännu finare än skymning. ibland i a f.🙂
      Vad roligt att du kunde dela med dig av kunskapen om ormbunken!🙂 Det gladde mig!
      Straffdagar är heltrista. Fy. jag är så trött att ögonen går i kors just nu, nästan i a f…
      Kommer ett inlägg imorgon också, sedan dröjer det nästan två veckor. Berättar med sedan.
      Varm kram och allt gott till dej!

  2. Tack för promenaden! Det vare en skön miljö du förde mig genom! Jag njöt av den storligen! Morgondimmorna är magiska, de blir kalla att stå i men sköna att gå i. Ni har färgerna kvar än ser jag. Jag är nog lite avundsjuk på er för den sakens skull.

    • Ja, det var krispigt och friskt i luften, men inte riktigt kallt ändå. Jag njöt jag med!🙂
      Ja, här har det varit ganska varmt, och trots att det inte skiljer så många mil, gör det ändå skillnad.
      Önskar att jag hunnit in till dej. Du är i a f inte bortglömd!
      Allt gott till dej!

    • Ja, färgerna är enastående! Jag är glad att vi ställt om klockan på morgonen, för jag är i regel vaken ganska tidigt.🙂 Men det känns på kvällen.
      Tänder gärna ett extra ljus inne, det lyser upp!
      Allt gott till dej!

Kommentera

