Morgonfrost

Har du historien om varför rosen låg där i det frostiga gräset, så hör jag den gärna!

Ett favoritmotiv, väderbitet trä. Detta är vid en båtklubb i Rönne å, Flora, Ängelholm.

Här en vy över området. Endast en båt ligger kvar.

Ja, det är taget på samma ställe, fast utan zoom. Denna bilden är tagen dagen efter stormen Emil, vattenståndet är högre än jag sett det tidigare. Stolparna som sticker upp ur vattnet, är desamma som sitter där gräsmattan slutar på övre bilden.

Skräp som ligger kvar efter översvämningen. Allt är överdraget av en hinna med frost.

Några gräsänder sitter på isen vid kanten till Rönne å.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

16 thoughts on “Morgonfrost

  1. Vad paff jag blev när jag skrollade på FGGGMF:s lista och såg en stor vacker ros komma glidande – och så var det din! Så roligt att du har gjort inlägg igen! Hoppas du mår lite bättre nu än vad du har gjort den senaste tiden! Jag blev däckad av en förkylning igår när livsnjutarna hade åkt hem och banala förkylningar tar ju hårt när man redan är kraftlös, ja, du vet. Suck.

    Så härliga bilder igen! Svårt att välja favorit, men det blir nog stocken med repet för färgerna och vattenglittret, rosen som lever sitt andra liv innan den ger upp helt och går in i kretsloppet, och så dessa mysänder som har samlats vid iskanten. Jag umgicks så mycket med gräsänder när pappa låg sjuk och jag besökte honom, som en tröst när jag var ledsen efter besöken, det är sköna lirare som kämpar på i kylan. Pappa har gräsänder på sin gravsten.

    Oh, så jag längtar efter en lång skön fotopromenad, gärna på nya marker. Men under tiden får jag följa med dig på dina.
    Varm kram

    • Har aldrig varit inne hos FGGGMF tidigare. Roligt oavsett!
      Jag blir oerhört glad av att du blir glad! Och idag behöver jag bli glad. Jag är väl nästan som vanligt, förkyld dessutom, sårig runt näsan… snyggt…
      Jag har haft sådan lust att blogga, och läsa. Och gjort det trots allt.
      Jag håller med om favoriterna. Och jag tycker mycket om ditt sätt att uttrycka dej! Ja, gräsänder (plattfötter) är helsköna.🙂 Tycker jag med! Vad fint att du förknippar dem och din pappa.🙂 Han låter saknad.
      Jag var på väg ut, glömmer alltid något, idag var det halsduken, det fungerade inte alls. Fick gå in igen och ta värmedynan på nacken. Trött på att vara så känslig.
      Älskade maken började sluta snusa idag… hm… Jag tror att han behöver nikotinplåster också. *torkar svetten ur pannan*
      Kommer att lägga ett kort mail till dej.
      Varmaste bamsekramen och allt gott till dej!

  2. Vilken vacker ros med lite frost på. Men resten av foton är inte oävna heller. Jag skriver inte heller så ofta numera. Det blir lite tid emellan gångerna. Jag sitter ganska mycket vid släktforskningen. Ha det bra i vinterkylan. Kram/Anita

    • Intressant, detdär med släktforskning. Funderat mycket på att göra det, men det har stannat där… Har en väninna som forskar, hon tycker att det är intressant hon med. Glad att d tittade in!
      Kram och allt gott till dej!

  3. Det var en vacker ros du hittat. Det finns säkert en historia som berättar vad som hände innan den hamnade på gräset. Fint fotad blev den i alla fall. Det hade den kanske inte blivit om den kommit in i värmen.

    • Tack, ibland får man ha tur. Såg den fört när jag gick tillbaka till bilen, då var den röda sidan vänd mot mig.
      Nä, det är sant, den kanske inte hade fått blivit förevigad här om den stått inne.
      Glad att du kikade in!
      Allt gott till dej!

  4. Jag gillar hur det blåa repet står ut på 2a bilden =D

    Sv: jag har ju glömt svara på din kommentar, oops…
    Han är snabblärd den lille skrutten =)
    Det är helt otroligt hur hundar kan lära sig så mycket ”människospråk” som dom kan!! Jag blir lika stolt och glad varje gång jag upptäcker ett nytt ord han kan!

    Hoppas förkylningen är bättre!!!

    • Tack vännen, jag tycker om det jag med!
      Jatack, min förkylning är ”som bortblåst”.🙂
      Jag tycker verkligen att det är superkul med Ricks alla framsteg och egenskaper. Han är en helt unik liten charmig hund! Och du är duktig på att ta tillvara på hans talanger.
      Stor kram och allt gott till er båda!!

  5. Hej du !

    När jag såg din frostiga ros så kom jag att tänka på en visa: Den heter Rosen och fjärilen. Lite tragisk, om man ”översätter” den till att handla om två människor som söker värme inför slutet. Men bli inte nedstämd för det 😉

    • Helt okej med din association. det är ju inte direkt muntert med en frostig ros, men skönheten hos blomman finns fortfarande. Jag är glad ändå. Sänder en varm tanke och önskar allt gott till dej!

    • Tack Agneta! Glad jag blir!
      Jo, jag såg en bra lista nyligen… om jag kommer på var det var, återkommer jag!
      Jatack, jag mår bara bra!
      Kramelikramar och allt gott till dej!

Kommentera

