Fårhagen med lamm

Det har väl knappast undgått någon att jag tycker om djur. Så här kommer fler bilder

Lördag i fårhagen. Tvillingarna närmast i bild är de yngsta i hagen

Fårets bästa vinkel!

Kompisar

Det svarta fåret? Nej, lammet är det ju!

Familjemys

Tycker mycket om porträtt. Detta lammet är ett par veckor, kanske en månad gammalt

Tvillingarna är de yngsta i fårflocken, lite ostadiga på benen. De lämnade sin mammas sida endast ett fåtal sekunder

Eftersom jag såg den samma kväll, fick även haren vara med. Den kamouflerar sig genom att trycka sig mot marken och ligga helt stilla.

Nu är det länge sedan jag hade med några trutbilder. Dessa vackra fåglar framträder väldigt fint mot den målade väggen bakom. Maken har tagit denna bilden, och den på haren, för de var på ”hans sida”.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

6 thoughts on “Fårhagen med lamm

  1. Så fina djurbilder igen! Det är nästan omöjligt att välja ut någon favorit för alla är så fina, men bilden Kompisar är nåt extra med det svarta huvudet över den ljusa krulliga ryggen. Tvillingarna är ju hur söta som helst och familjemys där tackan snackar, haha, är just mysig. Det svarta lammet, nej, hur söt får man vara!? Roligt också med haren och trutarna, där fick maken en fullträff med fin bakgrundsfärg!

    Pust, nu är klockan mycket, har tillbringat timmar vid datorn för att försöka hitta blandare, diskbänk och beslag till köket.
    Godnattkram

    • Varmt tack! Jag blir jätteglad!
      Det är svårt att hitta saker till köket, i a f var det så när vi renoverade. Att välja ”rätt”. Roligt men tröttsamt, särskilt som det finns så oerhört mycket att välja på. Hoppas du blir nöjd!
      Allt gott till dej med en stor kram!

  2. Här har de inte släppt ut fåren än. Jag gick förbi fårhagarna vid Backa Hage en där var tomt och djuren skulle bara ha haft vitsippor att äta.
    Men start har vi också möjlighet att få gulla med lammen om de vågar sig fram.

    • Jag tycker mycket om djur. Borde kanske haft en egen gård…🙂 Skoj att se andras också!
      Det är enormt vad det kan skilja. Bara mellan nordvästra skåne och Ystad skiljer det mycket!
      Allt gott till dej!

Kommentera

