Härligt mycket färg, blommor och vår i Ystad!

Jag måste Framsnacka att ta en tur till Ystad. Jag var där ett par timmar igår, och det var härligt! Jag kommer med ett inlägg till snart, med olika bilder och vyer därifrån. Nu blir det knappt med text, och ”bara” en massa bilder. Håll till godo!

Rhododendro, en mindre, småblommig sort

Söta pärlhyacinter, var min favoritblomma när jag var barn

Musöron på björken!

 

 

Jag såg en massa gula blommor längs dikeskanterna på vägen, tänkte ”det är väl tussilago, men oj vad de lyser!”. Nej, det var maskrosor!

Längst ner skymtar magnolia. Annars är det fantastiska körsbärsblommor på bar gren

Magnolia

Jag var så glad att humlorna var aktiva. Humlor gör mig glad! (Körsbärsblom)

Upp emot en mur blir det ljuvligt varmt. Såg många stockrosor som har en halvmeter blad redan

Jag kallar dem pingstliljor deluxe, de är ljuvliga, liksom dubbla. Utanför Klostergården i Ystad

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

7 thoughts on “Härligt mycket färg, blommor och vår i Ystad!

  1. Oj, vilken blomprakt! Det är svårt att välja någon favorit, men det får bli magnoliorna, den med humlan speciellt, musöronen med hänge, lindblommorna och den liljeblommande tulpanen. Är på torpet med svajig uppkoppling, igår åskväder med störtregn. Skyndar mig att titta runt vet inte hur länge nätet håller. En skön och varm helg önskar jag dig där ner i blomsterprakten. Nu ska jag slänga mig ut i trädgårdens scillahav. Oh, nu kom solen!
    Kram

    • Hej, jag ska kolla vad jag skrivit, för det är körsbärsblom med humla.
      Antar att åskan gått över hos dej nu. Hoppas att det innebär bättre väder för din del!
      Här laddas inför årets första grillkväll!🙂
      Allt gott till dej! Kramar!

  2. Även här har lönnarna så smått börjat komma i blom. Jag såg en del knopp och halvt utslagna igår.😉

    Magnoliorna vet jag inte än. Jag har inte gått åt det hållet men ska göra det idag.

    • Oj, är det lönn och inte lind? Min ena morbror sa lind. Det går kollas.
      Det finns flera sorters magnolia, några sorter såg jag blommade redan för en dryg vecka sedan, de som har mindre flikigare blommor på en buske, men träden har varit lite senare.
      Allt gott till dej!

Kommentera

