En snabbtitt på Bjäre

Jag säger det gärna igen. Hade jag bott på en gård, skulle jag gärna ha några Highland cattle!

Mer lugg än jag hade i tonåren (och det säger inte lite)

Ljuvligt underbart solskensgul raps!

Ett rapsfält på Bjäre havet i bakgrunden.

Såg en hare som satt och tryckte.

En inte så vanlig syn, kor som betar. Numer ser man oftare hästar än kor på ängarna. Det var tvärt om när jag var liten.

Kortet togs för att jag gillar huset. Vet inte vem som bor där.

Vem kan motstå det? Det är en klassiker att äta våfflor här, med vidunderlig utsikt

Det är kastanjer som blommar i allén. Jag och norska väninna M hade en helt underbar dag på Bjäre, som avslutades med en picnic på en sten på stranden. Havet var helt lugnt, och solen värmde gott! Det liksom susade i träden intill, och fåglarna sjöng sitt gladaste. Härligt!

Idag Framsnackar jag att ta en tur runt på Bjäre. (Bjärehalvön i nordvästra Skåne)

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

14 thoughts on “En snabbtitt på Bjäre

  1. Underbara bilder! Helt makalöst somriga och vackra! Hornen på Highland catteln är suveräna, de glänser riktigt, dem har du fångat mitt i prick! Luggen, haha, jag har nog sån lugg fortfarande, speciellt nu när jag försöker få den att ”växa bort”. Rapsfältet och närbilden på rapsen är också så härliga, tänkte häromdan att det var dags att fota raps… och likadant kastanjernas tända ljus, jag har glömt bort dem. Harpalten fick du en jätteskarp bild på, de är ju inte de lättaste att hinna fota annars. Och jag förstår fuller väl varför du har fotat de röda husen! Vackert!
    Kram

    • Hm, smarta jag svarade och glömde spara…
      Jo, jag blev väldigt glad för din kommentar! *ler soligt*
      Jag hade väl tur med en HC som låg kvar, och nära… och tittade under lugg… och en hare, som trodde den var osynlig, och nästan var det. Troligen en unge.🙂
      Jag och en väninna hade en helt underbar dag på Bjäre, som avslutades med en picnic på en sten på stranden. Havet var helt lugnt, och solen värmde gott! Det liksom susade i träden intill, och fåglarna sjöng sitt gladaste. Härligt! Detta tar jag med i bloggen, har jag just bestämt.
      Kommer ett litet inlägg till från samma dag.
      Mjuka kramar och allt gott till dej!

    • Jo, vi pratade ju tidigare om ”resekamera2 för Fotografen i Ystad, jag fick för mig att det var en Lumix, men nu när jag ser den, liknar den mer en Leica M9, fast jag tyckte att det stod Lumix på den… förvirrande. Det är svårt att minnas noga.
      Allt gott till dej och en kram!

  2. Pingback: Trädgårdsblommor på Bjäre | Framsnacka

  3. Herlige bilder, herlig blogg! Takk for besøket, håpes vi sees igjen. Har tittet på Skogskafferiet, veldig bra nettsted. Takk for tipset, det var midt i blinken!🙂

  4. När jag kör hem från Svenstorp finns det också jättefina fält med raps. Jag stannade ena dagen och fotograferade men nästa dag tog jag med systemkameran och stannade för att fotografera igen. Man är lite knäpp men det är jätte kul med fina bilder. Nu är de snart helt utblommade.

    • Ja, de är utblommade, och då doftar de inte särskilt gott längre, snarare tvärt om… De doftar ljuvligt när blommorna är nya.
      Kul att du tog bilder igen! De är ju så vackra!
      Allt gott till dej!

Kommentera

