Framsnackning av Hamnkiosken i Kåseberga och bilder på vår Munsterländer

Jag vill Framsnacka Hamnkiosken i Kåseberga,

jag köpte våffla med mjukglass och kaffe, och det smakade alldeles utmärkt!(Bilden på våfflan är snart en vecka, men den ser smaskig ut fortfarande, haha)

Jag hade råkat tappa min solglasögon i golvet, och ett av glasen lossnade från bågen. En av de vänliga männen på Hamnkiosken hjälpte mig att sätta i glaset igen, då hade både jag och mina två väninnor redan provat en god stund. Härlig service!

Nu över till något HELT annat. Vi flyttar oss ytterligare en knapp vecka tillbaka i tiden.

För att prova båten innan vi sålde den, tog vi en tur, jag och maken, och vår munsterländer följde med glädje med oss!

Kullaberg i bakgrunden.

Jag vill passa på att önska dej en riktigt Glad Midsommar! Jag har glädjen och äran att fira med vänner i Torekov.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

12 thoughts on “Framsnackning av Hamnkiosken i Kåseberga och bilder på vår Munsterländer

  1. Där har jag ju varit så jag håller helt med dig, det är vackert i Kåseberga med vallmofälten och gott att sitta och äta rökt fisk eller våfflor. Framsnackar med dig! Härliga bilder! Trevlig midsommar!
    Kram

    • Tack, jag får väl önska dej en trevlig fortsättnng på midsommaren. (sen)
      Kul att du också har varit där, ja, det finns en hel del att uppleva i Kåseberga. Den rökta fisken köpte jag med, åt en bit vid en sen lunch, och hade resten som pålägg här hemma. Lyxigt gott (vi har rökeri i Ängelholm, men det är något speciellt med rökeriet i Kåseberga)
      Allt gott till dej! Kram!

    • Ja, vi hade förmånen att få fira med och hos vänner på landet utanför Torekov. En oerhört vacker plats, och allt var väldigt trevligt och roligt! Lite lekar, mycket mat och godsaker och många skratt!🙂
      Varma kramar och allt gott till dej!

  2. Förra sommaren var vi i Kåseberga 4 ggr. I år har det inte blivet någon gång än, man vill ju ha fint väder när man ska dit. I år firade vi midsommar på Visingsö och där är vackert.

  3. Hei, bildene av din münständer er bare helt fantastiske, begge to er superbilder. Og dxet er sikkert en superhund også, ser sånn ut. Og de vafflene ser akkurat ut som verdens absolutt beste vaffler, som jeg smakte på Røros for et par uker siden. Oj, nå fikk jeg lyst til å dra tilbake for å smake igjen, men jeg kan selvfølgelig prøve selv også…😉

    • Ja våfflor kan man ju få till, men det är härlig mjukglass på, och det är en anings svårare, fast det går nog i mixer.
      Ja, vår munsterländer är en vacker hund, som rör sig elegant. Hon gillar inte kameran…
      Hon har bestämt att husse är stjärnan i hennes liv, fast hon tycker mycket om oss andra också. Hon är smart, lättlärd och ibland som ett levande gosedjur,🙂
      Jag glömde skriva om settern, om det är det, du har verkligen fått till kanonbilder på den!
      Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

