Systerbesök

Idag vill jag Framsnacka att få sin syster på besök. Vi hade inte setts på 1½ år, så kan det bli när man bor 2250 km från varandra. Bonus är systerdöttrarna <3, systers sambo och hans barn❤. Jag är en lyckans ost!

Bättre en fjäril i handen än tio i skogen…

Systerdotter invid Rönne å i Ängelholms centrum

Så omfångsrika träd finns inte i nordnorge där de bor

Att mata ankor medan vi väntar på den goda maten vi beställde på Lagom Burrito. Det är lite kul, för innan vi började promenera i stan, sa jag till min syster: ”Det viktigaste är: när vi vill äta, ska vi ha en Lagom Burrito!” Varför kanske du undrar.  – Jo därför att det är oerhört gott!!!

Matar dovhjortarna i Hembygdsparken med gräs.

Åker jättegunga tillsammans! (Har suddat ansiktena lite)

Lyckliga över att vara på stranden! (Har suddat ansiktena lite)

19 grader är inte mycket, men man förfryser i a f inte tårna…

Systerdottern skriver viktiga saker i sanden (som mitt namn)🙂

En sjuårig stänkare!

Vår nyinflyttade Silver verkar njuta av all uppmärksamhet!

”Puppy-eyes” får nästan vad han vill. Han trivs mycket bra i sin nya ”flock”. Både de vuxna hundarna är som valpar på nytt, och leker med honom alla vakna timmar. Han fyller tio veckor idag, och redan lyssnar han till sitt namn, och kommer vid inkallning. Rumsren kan man inte kalla honom, för han säger inte till när han vill ut, utan man får ha koll.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

24 thoughts on “Systerbesök

  1. En stor upplevelse för er men kanske ännu mera för barnen.
    Valpen är för söt! Det kommer att bli hans problem!😉 Han kommer att bli bortskämd med mycket godbitar för sina vackra ögons skull!😀

    • 🙂 Jag hoppas och tror att de kommer att minnas besöket med glädje! Bara det att mata ankorna var en riktigt stor sak för dem! Det är ju stor skillnad på Nordnorge och här. Och vår fina Hembygdspark är rolig att besöka!
      Jag minns en gång när jag var liten, och var på semester i nordnorge. Alla, och jag menar alla gick ner och badade i fjorden, för ”det var så varmt i vattnet”… 14 grader(!) Och trots dåligt väder hade vi 19,5 i söndags, och då är ytvattnet nära stranden varmare.
      Det är väl lite så att han är oemotståndlig, ja. Kanske inte så mkt godbitar, men att han ska ligga i knät, och vara nästa hela tiden. Stekte våfflor idag, sittande i en badenbaden på altanen med valpen sovande i mitt knä… Nu skriver jag med valpen sovande liggande på min mage (jag ligger jag med). haha. Det är inte lätt, men jag kan inte ta bort honom…
      Allt gott till dej!

  2. Jätte härliga foton. Jo visst är det härligt med semester, man kan träffa en massa släkt och vänner som man kanske aldrig hinner träffa under resten av året.. Önskar bara att vi kunde fått lite bättre väder.

    • Tack! Jag är oerhört glad över att få träffa dem! Och JA! Jag vill väldigt gärna ha mindre regn och varmare, tack! Längtar!
      Allt gott till dej!

  3. Det måste verkligen vara härligt att träffas efter så lång tid! Jag fick också besök av min syster i torsdags och med sig hade hon sitt solsken till barnbarn. Härliga bilder allihop, men speciellt den magiska första med nätfjärilen i barnahänderna! Jag kommer att tänka på visan ”Fem smutsiga små fingrar och en smutsig liten hand”. Underbart! Och valpen… han är väl bara för fin! Så roligt för er!

    Jag har ett krångelnät och därtill migrän som envist återkommer så jag ligger lite lågt. Ha det gott i sommaren!
    Kram

    • Ja, det är det- Samtidigt e det nästan smärtsamt svårt att skiljas, för man vet att det kan dröja länge…
      Jag tänkte också på visan ”fem smutsiga…”, men fick liksom välja en av dem…🙂 Barnahänder är oerhört vackra, även gamla händer är mycket vackra!
      Ja, valpen är en härlig liten krabat. Rolig, pigg och glad. Glad att käre maken har semester så vi kan hjälpas åt med honom. Än så länge räcker det i o f s att släppa ut honom på gräsmattan. Det roliga är att båda de vuxna hundarna leker med honom som om de också vore valpar.🙂
      ”krångelnät”???
      Har haft en vecka av ingenting, eller, jag har vilat i sex dagar för det är det enda jag kunnat göra… Så vill jag inte ha det på sommaren!
      Kramelikramar, god bättring och allt gott till dej!

      • Krånglenät är ett internet som gör som det behagar. Funkar bra en stund mne när jag trycker på publicera så lägger det av och hela inlägget försvinner.

        Tråkigt att höra att du är så dålig. Jag hade mina livsnjutare här, i veckan och det blev nog för många långa kvällar och dåligt med sömn, därför reagerar huvudet antar jag. Idag har jag bara vilat. Hoppas att du snart är på benen igen!
        Kram

      • Jag vet inte hur jag läste, men när du förklarade var det självklart..
        Hoppas på värme, så jag återhämtar mig snabbare.
        Allt gott till dej och en kram!

    • Varmt tack! Ja, jag längtar ofta till mina systrar, tur att bl a internet finns, det känns fint att t ex få se aktuella bilder!
      Allt gott till dej!

  4. Hoppas att du år bättre och kan njuta lite av sommaren. Vi är i stan igen för att fira Sommarflickan och för att tömma köket inför renoveringen. Allt som ska fixas är lite för mycket för mig, men det är inget att göra åt.
    Kram

    • Det är tufft när man måste. Är svårt även när man vill. Hoppas renoveringen blir lyckad så ni kan glädja er åt den!
      Allt gott till dej!
      PS. Har hittat en och annan sommarkantarell🙂 DS

  5. Vi har också avnjutit sommarkantareller på torpet. Igår firade vi Sommarflickan i en park och vädret var perfekt. Det är så mycket lättare när man slipper trängas många i en lägenhet. Den lilla sken i kapp med solen och var nog förundrad över alla paket. Några sköna timmar i solen med trevligt sällskap som jag betalade för i natt och idag. Jag blir så less ibland på straffet som omedelbart kommer! Men det är, som du skriver, kanske lite värme som behövs för att kroppen ska må bättre. Önskar oss bättre dagar!
    Kram

    • Jag och mamma tog en promenad bland blommor i Ängelholm igår, sedan lyssnade vi på en akustisk konsert nere vid ån, Tullakrok. För var där en musikfestival. I år spelade och sjöng många olika ganska, bl a skön 70talsrock och en ABBAlåt som tolkades härligt. Skönt att sitta i solen och lyssna. Idag betalar jag,,,
      Allt gott till dej! Bamsekram!

    • Det kommer från en japansk film som våra söner tyckte var (är) så bra. Huvud”personen” en hund, heter Silver Fang. Vi tyckte att namnet passade bra. Våra andra hundar heter Ella och Jessi.🙂
      Kramelikramar och allt gott till dej!

    • Jag har varken varit här eller där. Jag som borde ha all tid i världen hinner varken eller. Och när jag inte mår bra, blir det inget gjort, inte en s en hälsning. Hade en period när jag var dålig i 9 av 14 dagar, och det mitt i sommaren! Trist.
      Kramar och allt gott till dej!❤

Kommentera

