Svamp, bär och valpen

Ja, jag vet att jag inte varit här på ett tag. Det beror främst på att jag inte mått så bra. Är utförsäkrad igen, och tyvärr påverkar det mig mer än jag skulle önska. Värken ökar, humöret sjunker och tröttheten slår sina förlamande armar om mig. Och, under sommaren brukar jag ha det lite lättare, men det har liksom inte varit så i sommar, kanske p g a utförsäkringen, kanske p g a vädret, kanske p g a bägge delar. Sommaren brukar ge mig återhämtningen som jag så väl behöver för att orka den tunga vintern.

Nog om det.

Det finns en glädjande saker att berätta. Jag och käre maken har firat 23årig bröllopsdag.<3 Och, jag ska vara med på två fotoutställningar! En i Malmö och en i Bagdad! Det känner jag mig oerhört glad och stolt över! Nu lite nya bilder

Såhär stor har han blivit, vår valp Silver. Han är fem månader nu. Här en han nybabad, tycker han INTE om.

Ja, de ser nästan overkligt gula ut, men såhär fina kantareller fann jag i söndags🙂 Det är lättare att finna trattkantarellerna nu, de gula är i stort sett slut.

Tycker att det är vackert med en minipool uppe på svampen

Än finns det blommor, och flugor..

Efter blåbär är nog hallon mitt favoritbär. Det är så användbart! Dock är hjortronsylt favoritsylten🙂

Den färgrika årstiden är här. En sak är säker, när man se något måste det fotograferas nu, snart är det borta

Nätstrumpor på ett träd, vad är nästa grej?

Mode på stolpe! Missoni hos Lindex goes outdoor!

Det är min svågers och hans frus katt. Firade att hans äldste son fyllde åtta, jag hade kameran med och tog bilder på allt som inte rörde på sig…🙂

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

20 thoughts on “Svamp, bär och valpen

  1. Kul med utställning av dina bilder! Hoppas verkligen att besökarna uppskattar dem lika mycket som vi här gör!

    De där textilierna på träd och stolpar kan kanske dränkas in med doftmedel som håller rådjur borta från trädgårdar? Det skulle ge dem en praktisk funktion utöver den dekorativa.

    Under tiden du varit borta började jag 1:a september lägga upp en dryg sida från mitt bokmanus. Det har jag fortsatt med och varje lördag och söndag bjuder jag på läsning ur det. Det lär ta ett år att traggla sig igenom texten.

    Om FK:s regler och beslut tycker vi INTE!

    • Varmt Tack! Jag tycker själv att det är oerhört spännande med utställningarna. Känner mig lyckligt lottad! Den i Bagdad är nog mer och större än jag har begripit.
      Ja, kanske det varit smart! De sitter placerade nära vägen, intill ett café så jag tänkte att de ville påkalla uppmärksamhet.🙂
      Vad spännande med ditt bokmanus! Ska ta mig tid att läsa.🙂
      Tack för stödet. Känns bra.
      Allt gott till dej!

  2. Grattis till utställningarna. Det är du mer än väl värd med dina underbara bilder.

    Då är det fullt förståeligt att du inte känt dig pigg och i det läget skulle jag nog inte prioritera bloggen heller.

    Hoppas det ordnar upp sig.
    Tänker på dig

    Kram

  3. När det gäller det du beskriver först så vet jag alltför väl hur det känns – tro mig! Så ”allt gott till dig – extra”!
    Lämnar vi våra krämpor därhän så är det väldigt vackra bilder, även denna gång!

  4. Finns snart ingen som inte haft problem med försäkringskassan och arbetsförmedlingen. För något år sen kunde jag inte gå men skulle söka jobb, fick inte vara sjukskriven fast jag inte ens kunde gå ner till af. Överklagade men det tog då 1 1/2 år innan jag fick pengarna. Har nu min fjärde handläggare på af på 1 år och har varit på ett ställe i snart 1 år men redan efter 3 månader sa jag att jag ville byta plats, jag är kvar än och både knän och rygg har blivet sämre. Man blir bara såååååå trött.
    Nu blev jag jätte sugen på hallon som jag också tycker är riktigt gott jajajaja jag får väl nöja mig med spagetti och köttfärssås som ska ätas innan simmningen ikväll.
    Kantareller och prickig flygsvamp är nog de enda svamparna jag kan se skillnad på.
    Härliga bilder.

    • Nej, det är nog sant. Ändå känns det enormt tufft när man är i det, för att inte tala om förnedrande.
      Det blev inga hallon till mig heller, det var sonen som plockade.🙂
      Glad för bildberömmet!
      Allt gott till dej!

  5. Det var både vin och vatten du hade i nyhetsväg – men så fantastiskt roligt att du ska ställa ut! Toppen! Du får lov att berätta mer om dem, särskilt nyfiken är jag på hur det kommer sig att du ställer ut i Bagdad. Även min svärson har snart en utställning, fick jag veta häromdan. Blev den den kameran som du skrev om tidigare? Jättefina bilder bjuder du på, som vanligt. Ska jag välja nån favorit så blir det den här gången Silver, nätstrumpan (haha!) och katten.

    Även jag är utförsäkrad nu.
    Varm kram

    • Hej!
      Jo vi är tio som ska ställa ut i Bagdad på det irakiska fotografiska centret. Det handlar om ett kulturellt samarbete och utbyte. En arabisk mänskliga rättigheter organisation är en av initiativtagarna. Jag blev kontaktad av min kusin, en konstnär som ska vara med. Så jag skickade in lite bilder, och på den vägen är det! Både företrädare här och i den irakiska fotocentret gillar min bilder😀 Hurra! Så jag ska ha med tre bilder. Jag har förstått att det är större än jag har greppat. Dessutom kommer vi att ställa ut i Sverige, just nu håller vi på att förbereda inför en utställning på Studiefrämjandet i Malmö. Det kan bli på fler ställen.
      Vad roligt, är det foton även för din svärson?
      Nej, det blev en annan modell. En Nikon D600.
      Verkligen tråkigt att höra att även du blivit utförsäkrad. Hoppas det bästa för dej!
      Allt gott till dej!
      Kramar!

      • Ja, det är en fotoutställning han ska ha, men jag är inte insatt i detaljerna. Det är vernissage den 27 okt så då vet jag mer. Stort grattis till att du får nå ut till fler med dina fina bilder! Får vi se vilka bilder du visar?

        Jag får träffa arbetspsykologen som jag hade samtal med vid förra utförsäkringen, så det blir bra. Sen har jag varit väldigt väldigt dålig de senaste veckorna och speciellt de senaste dagarna. Det vill inte vända så jag är förtvivlad.

        Hoppas att du får lite ny energi i och med utställningarna!
        Kram

      • Vad kul, det är alltid inspirerande med en fotoutställning. Jag väljer att återkomma lite senare med vilka bilder jag har med.
        Jag vet inte ens om jag hört det ordet förr. Arbetspsykolog, kanske något för mig med. Just nu verkar de inte veta ”vad de ska göra med mig”, än.
        Ja, det är hemskt när det inte vill vända, jag hoppas innerligt att det gör det snart! För min del verkar det inte som att det går att påverka alls, förutom att ”vara försiktig” från första början. Det är lättare sagt än gjort, för de dagar som man mår lite bättre, finns det ofta många saker att ”ta igen”. Emellanåt känner jag mig liksom mer och mer begränsad och jag gillar det INTE.
        Varmt tack för dina lyckönskningar vännen.
        Kramar och allt gott till dej!

  6. Hej Svorskan !

    Även jag är nyfiken på hur man som svensk (svensk/norsk) fotograf kan komma med på en fotoutställning i Bagdad ?
    Först trodde jag att det var Du som virkade ”stamvärmare” på träd och stolpar, men det lät på din text som ett reklamjippo.

    Haré bra på Bagdadresan ! Wassen

    • Hej Wassen min vän!
      Jo vi är tio som ska ställa ut i Bagdad på det irakiska fotografiska centret. Det handlar om ett kulturellt samarbete och utbyte. En arabisk mänskliga rättigheter organisation är en av initiativtagarna. Jag blev kontaktad av min kusin, en konstnär som ska vara med. Så jag skickade in lite bilder, och på den vägen är det! Både företrädare här och i den irakiska fotocentret gillar min bilder Hurra!
      Stamvärmarna sitter i närheten av ett cafe´, där finns en hel del utsmyckning till i 50-talsstil, men betydligt närmre själva cafét. Detta är ute vid vägen. Jag har tidigare haft med om stickade skyltvärmare, så lite virkat var ”på sin plats”.🙂
      Det kommer inte att bli så att jag reser till Bagdad, men en till tre andra i vår grupp kommer att göra det.
      (Jag kan knappt skriva, för vår valp vill ha uppmärksamhet och sätter sig i knät mellan mej och datorn…haha)
      Allt gott till dej!

  7. Jag blev vid första mötet på af tillfrågad hur jag ville ha det. Jag sa att jag absolut inte kunde delta i några aktiviteter, då blev jag sjukare. Men jag kom ihåg psykologen som jag hade förmånen att få samtal med för några år sedan, hon var väldigt bra. Nu har hon kallat mig trots att jag egentligen inte ”tillhör hennes team” och det känns bra. Kolla om det finns någon psykolog, vi kan behöva prata om hur tröstlöst det ibland känns!
    Kram

    • Det känns alltid som att du både begriper och förstår. Det är väldigt skönt ska du veta!
      Ja, jag ska prata med min handledare om det. Verkar vettigt. Även jag har påtalat för AF att jag blir försämrad om de tvingar mig in i t ex arbetsträning. Samtidigt vill jag inte ”låta negativ”. Det är ju inte det jag är.
      Varmaste kramen och allt gott till dej!

    • Ja, jag är så tokglad att jag knappt kan fatta det! Fast jag ska inte åka dit, bara ställa ut där, tillsammans med nio andra svenskar. Oj vad det är spännande! Blir en utställning eller flera även i Sverige, Malmö bl a.
      Kramar och allt gott till dej!!

Kommentera

