Plocka lingon idag?!

 

Idag har det regnat och varit grått – inga nyheter där. Nyheten ligger snarare i att det skulle varit möjligt att plocka lingon idag. Hur konstigt är inte det! Eller, bara på ena sidan av en kulle i Råbocka, Ängelholm. Runt om fanns det gott om lingonris utan lingon på. Jag tog hem lite lingonris med bär som jag satt i en vas på köksbordet.

Jo, jag vill berätta en sak. Jag ljög i fredags. Det är jag inte stolt över! Det ringde, en kille som talade engelska med brytning sa att han ringde från Windows. Jag hade hört talas om att det förekom sådana samtal, som är en bluff. Jag ville avsluta samtalet snabbt… ”-Jag har ingen dator

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

12 thoughts on “Plocka lingon idag?!

    • Tja, det är ju sant att jag kan, men det var inte direkt många liter det fanns, kanske en eller två… Fast jag tyckte att det var speciellt med lingon nu!🙂 Har turen att min svärmor gärna plockar mängder och delar med sig!🙂 Mamma provade att lägga några lingon ovanpå en

    • Tja, det är ju sant att jag kan, men det var inte direkt många liter det fanns, kanske en eller två… Fast jag tyckte att det var speciellt med lingon nu!🙂 Har turen att min svärmor gärna plockar mängder och delar med sig!🙂
      Mamma provade att lägga lingon ovanpå en söt kaka, och tyckte att det blev gott med det syrliga som brytning.🙂
      Allt gott till dej och en kram!

  1. Det var bra att du inte lät lura dig! Hade du låtit honom få som han velat hade han gjort en del ”tester” och då installerat en ”säkerhetsapp” som i själva verket är ett spionprogram vilket kollar av dina tangentbordstryckningar och läser in dina lösenord och kontonummer exempelvis till din mail och dina bankkonton. Sen går den informationen vidare till ”windowsmannen” som tömmer allt av värde på dina konton och sajter. Din ”lögn” var exakt vad du skulle säga!

    Lingon brukar jag ha i min fruktkaka av engelsk typ, ja och så en massa annat gott också naturligtvis.🙂.

    • Vad mysigt att du brukat göra engelsk fruktkaka! Gott!🙂 Fungerar väl med både te och kaffe🙂
      Avskyr egentligen att ljuga, men jag kände att det var bästa utvägen, mindes bara att det var bedragare, inte vad de gjorde.
      Allt gott till dej!!!

  2. Men så härliga och vackra lingonbilder du fick med dig från skogen! Verkligen utsökta!

    Du, det var mig han ringde när du hade avvisat honom. Jag hörde inte riktigt vad han sa, jag tyckte han sa något om att de hade skickat något till mig och jag sa att jag inte hade fått nåt av honom och lade på. Så jag behövde inte ljuga.
    Kram

    • *skrattar gott och hjärtligt* Det gjorde du bra! Jag var inte lika kvick i min förmåga som dig. Elegant!
      Varmt tack för berömmet av lingonbilderna! Det regnade ganska rejält den dagen… Har lite ris i en vas på bordet nu.
      Kramar och allt gott till dej!

      • Ja, det är verkligen så. Det är som en ordning som, även om man inte alltid gillar den, behövs den. Det är väl bara det att man kan sakna ljus, sol och värme och längta till det! Det smakar även bra i munnen med färska bär, frukt och grönsaker. Idag är vi bortskämda med att kunna äta nästan vad vi vill året om, det finns ju importerat. Ibland lite för mycket.
        Kram och allt gott till dej!

Kommentera

